PDA

View Full Version : wicd: l'heu provat? El coneixeu?

patrickfromspain
September 5th, 2007, 02:15 PM
Hola gent!

Aquests dies estic probat un substitut del network-manager: wicd. NM no m'ha agradat mai.. aixo d'haver de posar el password cada cop hem posa del nervis. Si, se que es pot desactivar, pero la veritat... no tinc ganas de buscar com es fa, i no tinc la certesa de que això funcioni després d'algun update.

Doncs he trobat un programeta que m'agrada molt: wicd (http://wicd.sourceforge.net/)

Igual no es tan automatic com el NM, però la veritat es que esta bastante bé.

Sobretot per als que feu servir un portatil us resultarà molt útil. Si el probeu, digueu que tal!

Salut!

papapep
September 5th, 2007, 02:36 PM
Avui mateix el provaré, perquè pitjor que el network manager no em pot anar.

Gràcies per la referència.

EDICIÓ: Ja l'he instal·lat i, per ara, em funciona perfecte. "Fins i tot" he reiniciat dos cops l'ordinador i m'ha conservat la configuració de xarxa cada cop, increïble!!! :-D

CarlesOriol
September 5th, 2007, 04:53 PM
He....

Jo tinc fet un script com el de baix però és molt interessant el programet despres el provo.

IFACE="eth1"
IFCONFIG="/sbin/ifconfig"
IWLIST="/sbin/iwlist"

RESULT=""

RES2=""

ifdown $IFACE
rm /etc/resolv.conf

#ifup $IFACE

APOINTS=$($IWLIST $IFACE scan)

#echo $APOINTS

if echo $APOINTS | grep -i "No scan results" >/dev/null >/dev/null;then
echo "No es troben punts d'accés"
exit 1
fi

echo $APOINTS | grep -i 00:30:bd:96:dd:8f >/dev/null
if [ $? = 0 ] ; then
echo "La xarxa X"

iwconfig $IFACE essid xarxax mode Managed rate auto key restricted 1234567890
ifconfig $IFACE up
dhclient $IFACE

fi

... n xarxes

#cerquem un ordinador d'una xarxa
ping -c1 -w2 192.168.5.1 > /dev/null

if [ $? = 0 ] ; then
echo "Estem xarxa X"
... fes totes les porqueries que vulguis com muntar unitats, canviar dns etc...
fi

Ferri
September 6th, 2007, 07:45 PM
Jo tampoc sóc un entusiasta del network-manager i fa poc vaig provar-lo. En principi semblava que tenia força possibilitats però no vaig aconseguir que em connectés a la meva wifi (tampoc m'hi vaig passar massa estona, però).
L'altre defecte important que li vaig veure és que no et permetia configurar una VPN, si no em falla la memòria.

patrickfromspain
September 6th, 2007, 10:13 PM
sols en papapep diu que va be? xD

els demes que? no el probeu? no us agrada? no us funciona? ja el feu servir?

salut!

PD: jo el faig servir al portatil, es una maravella, i la meva novia n'esta molt contenta tambe, molt millor que wifi-radar.

abuch
September 8th, 2007, 07:00 AM
Hola,

fins ara feia servir el wifi-radar. Després de provar el wicd em sembla que seguiré amb ell. M'ha semblat molt més ràpid a l'hora de connectar amb diferents wifis.

Aleix

patrickfromspain
September 8th, 2007, 10:15 AM
be.. nomes dirvos que, per primera vegada, he sigut capaç de conectar-me a una red encriptada amb wpa-psk tkip. Sense tocar wpa-supplicant ni res, nomes possant la meva contrasenya! Alucinant :)

salut!

ernestux
September 9th, 2007, 07:43 PM
No està disponible en cap repositori amb synaptic ?

Jo tinc el wifi radar i amb el portàtil trobo que va força bé.

Salut

papapep
September 9th, 2007, 07:49 PM
Ernestux: Has d'afegir aquesta línia al /etc/apt/sources.list:

deb http://wicd.longren.org feisty extras

i ja els tindràs disponibles.

ernestux
September 9th, 2007, 07:58 PM
Ja el tinc disponible.
Només un problema: en marcar-lo per instal·lar-lo diu que eliminarà Network-Manager i el Wifi-Radar !!!

Val la pena? I si després no puc connectar-me?

papapep
September 9th, 2007, 08:24 PM
Només un problema: en marcar-lo per instal·lar-lo diu que eliminarà Network-Manager i el Wifi-Radar !!!

Doncs tu mateix, si no tens altra manera de connectar a internet i tens por de quedar-te sense connexió doncs no ho facis. Però a mi em va perfecte. Prova-ho un dia que tinguis on connectar-te amb cable per si falla.

patrickfromspain
September 9th, 2007, 09:17 PM
ves a packages.ubuntu.com i baixa't el .deb del wifi-radar. Despres instaŀla el wicd i ja esta. Si no et va, desinstaŀles el wicd i instaŀles el wifi-radar que t'has baixat manualment.

salut!

PD: proba'l, segur que et va molt be.. si et funciona el wifi-radar, aquest no hauria de ser diferent.

ernestux
September 25th, 2007, 05:45 PM
Hola a tots,

Finalment el vaig instal·lar amb synaptic (esborrant wifi radar ..) i funciona tot correctament ! Jo tinc marcat "automatically connect " a les xarxes que m'interessen (ja que notinc adsl) , però no sé si hi ha alguna opció que faci que es conecti a la xarxa que arriba amb més potència....

Records

patrickfromspain
September 25th, 2007, 06:51 PM
Abans d'ahi vaig pujar la traduccio al catala. A veure si a la següent versió podem tenir-la ^^

Tomàs M.
October 2nd, 2007, 11:48 PM
sols en papapep diu que va be? xD

els demes que? no el probeu? no us agrada? no us funciona? ja el feu servir?

L'acabo de provar i de moment he tornat al NM: no hi ha hagut manera de connectar a cap de les dues xarxes protegides de casa, i m'ha deixat el sistema totalment bloquejat. Ni reiniciant arrencava. Al final amb les opcions que surten a la pantalla de loguin he pogut entrar, i connectant amb la xarxa oberta que tinc de FON he tornat a instal·lar el NM.
Quan pugui miraré el wifi-radar; l'únic que m'interessa és el tema de tenir wifi després d'hibernar.

Tomàs.