PDA

View Full Version : instal·lar programes

muleta
September 1st, 2007, 11:58 AM
Intento instal·lar el ShareDaemon-wxInterface-0.2.0 i, com que no està en els repositoris, l'he descarregat i l'intento instal·lar amb el terminal però ho dec fer malament perque em surt això dee la captura.

També he donat l'ordre al Synaptic d'afegir el paquet baixat indicant-li el directori on el tinc, però sembla que passa de mi.

Com el puc instal·lar?.

muleta
September 1st, 2007, 12:04 PM
Em sembla que la captura no surt bé. La repeteixo:

papapep
September 1st, 2007, 12:08 PM
L'apt-get, aptitude i synaptic només saben instal·lar programari de les fonts definides al fitxer /etc/apt/sources.list.

A partir d'aquí, si vols instal·lar un paquet .deb que t'has descarregat pots fer:

sudo dpkg -i nom_del_paquet

Tot i això, ves amb compte amb els problemes dependències i les incompatibilitats que pots crear instal·lant paquets que no estan control·lats per les fonts oficials. (no dic que no ho facis, dic que vagis amb compte ;-))

muleta
September 1st, 2007, 12:36 PM
I ara, què he fet malament?.

papapep
September 1st, 2007, 12:38 PM
No ho deus haver fet dins el directori on tens el paquet.
També li pots dir a l'ordre on el tens.

Suposem que el tens a /home/muleta/descarregues:

sudo dpkg -i /home/muleta/descarregues/nom_del_paquet

muleta
September 1st, 2007, 01:56 PM
No hi ha manera.

Què vol dir "dpkg"?. Com saps les paraules màgiques que li has de dir?.

Aquesta ordre no l'he vist en cap tutorial. Com ho he de fer per entendre'm amb el terminal?.

No hi ha un compendi d'ordres bàsiques?.

papapep
September 1st, 2007, 02:24 PM
No hi ha manera.

Ho sento, però amb això no entenc què et passa.

No hi ha un compendi d'ordres bàsiques?.

Hi ha compendis, però sempre trobaràs coses noves que no saps i has de buscar. L'important és no oblidar el coneixment que es va acumulant. És qüestió de temps.

Respecte dpkg: http://ca.wikipedia.org/wiki/Dpkg

muleta
September 1st, 2007, 03:21 PM
Em passa que faci el que faci, la resposta és sempre la mateixa.

Però d'on ho has tret que és un fitxer deb?, si no porta pas l'extensió .deb...

A més, els .deb, no són autoexecutables?.

Ja desisteixo de intentar instal·lar programes que no són en el repositori i no es deixen instal·lar amb el synaptic. També desisteixo de trobar algun substitut de l'amule, que avui m'ha deixat de funcionar per sempre. No sé què faré.:(

muleta
September 1st, 2007, 04:00 PM
He trobat un manual i m'indica que s'han de desempaquetar els codis amb la consola. Jo ho havia fet per "Extreure aquí".

Dono l'ordre i mireu què em respon (per no variar):

pespin
September 1st, 2007, 05:01 PM
Ah, esk el fitxer es un arxiu comprimit tar.gz i no un deb!

A la screen es pot veure al escritori k ja tens descomprimit l'arxiu en una carpeta, aixi que no cal k el descomprimeixis mitjançant la terminal jeje.

De totes maneres no et descomprimeix pq estas situada a la teva carpeta home, i l'arxiu pel que es veu esta a la teva carpeta home/Desktop (la carepta escriptori, k es on tens totes les icones i carpetes que es veuen al fons.

llavors seria:

tar zxvf Desktop/nom_del_fitxer.tar.gz

Tot i com que ja t'he dit, veig que ja el tens descomprimit. Els tar.gz solen portar el codi font per a que el compilis i aconsegueixis el binari/executable.

per això situa't dins la carpeta descomprimida:

cd /home/muleta/Desktop/ShareDaemon-noseque

Alla dins tindras un README o un INSTALl que et dira que has de fer, pero normalment per a compilar s'utilitzen 3 comandes:

1 -> ./configure
Aixo mira que tinguis les dependencies necessaries per a compilar. Si et dona un error normalment es perque et falta instal·lar algun paquet o perque el arxiu configure no existeixi. Si es el 2n cas passa al make.

2 -> make
Aixo compila el programa. Pot ser que tardi una mica

2 -> sudo make install
Aixo instal·la el programa. Es a dir, copia els arxius i llibreries i tota la pesca a on toqui.

NOTA: Normalment per a compilar necesitaras el paquet build-essential, que incorpora diferents compiladors i altres paquets. -> sudo aptitude install build-essential

papapep
September 1st, 2007, 05:50 PM
Però d'on ho has tret que és un fitxer deb?, si no porta pas l'extensió .deb...

No ho he tret d'enlloc. Tu no has dit quin tipus de fitxer era i jo ho he assumit. És alló de "si no ens dones la informació, només podem fer suposicions".

A més, els .deb, no són autoexecutables?.

No, no són autoexecutables.

papapep
September 1st, 2007, 05:55 PM
Muleta, quan tens problemes d'aquesta mena, pell fòrum es fa extremadament complicat sol·lucionar-te'ls, ja que és un mitjà poc adeqüat per a consultes i respostes ràpides i curtes.
Si vols, aquesta tarda soc al canal d'irc, passa-t'hi i hi fem un cop d'ull.

muleta
September 1st, 2007, 10:51 PM
Me'n he anat al cinema per desconnectar d'aquest joc dels disbarats i ara ho he tornat a provar amb el mateix resultat. He repassat pas per pas, mirant les instruccions. Tot el que em diu l'INSTALL és això:

"INSTALLATION NOTES

Please note that this program is only a user interface to ShareDaemon core. It
sends commands to the core and acts based on what core sends back. If no core
is running, this program doesn't do anything.

* Compilation
Just run ./configure at top level of source hierarchy, it should detect
most things automatically. The most common flags for configure are
--with-wx-config, which can be used to specify path to wx-config
script, and --disable-colours, which, naturally, disables colours
during configure/make procedure. Run ./configure --help to see the full
list of options.

-- wxWindows patching: src/generic/listctrl.cpp (listctrl.patch)
As wxListCtrl doesn't support columns with width less than 10 under
wxGTK ( and possibly under wxMac also ), you will need to patch
wxWindows using the listctrl.patch to completely hide columns. The
column-hiding code will work even if you do not patch wxWindows (column
is considered hidden if its size is less than or equal to 10, but the
'hidden' columns will then have width 10 instead of zero. Apply the
patch in src/generic/ directory in wxWindows sources, and recompile.

-- wxWindows patching: src/common/sizer.cpp (flexgridsizer.patch)
Due to missing wxFlexGridSizer::RemoveGrowableCol() method in
wxWindows library, it is also needed to patch src/common/sizer.cpp
file in wxWindows sources for sidebar hiding code to work. Do so
using flexgridsizer.patch file (apply in the src/common directory of
wxWindows sources), and add --has-patched-wxsizer flag to configure.

* Note about GTK2
As GTK2 support in wxWindows library is, according to them,
EXPERIMENTAL, I will not officially support GTK2 either. This doesn't
mean this application won't run with GTK2, it simply means if you run
into problems with GTK2, don't come back crying, switch to GTK1
instead. You have been warned."

Ho faré una vegada més i us enviaré una captura, per si hi veieu alguna errada.

muleta
September 1st, 2007, 11:06 PM
Aquesta vegada hi he introduït la modificació d'eliminar cd: de la primera ordre, per provar.

papapep
September 1st, 2007, 11:13 PM
Tens problemes de concepte Muleta.

Intentes canviar amb "cd" no a un directori, sinó indicant un fitxer i, clar, el sistema t'ho diu: Not a directory

Has de fer el "cd" al nom del fitxer, però SENSE l'extensió .tar.gz. Si mires al teu escriptori (si no has canviat res) ha d'haver-hi la carpeta i fixa't en el seu nom. És igual que el fitxer però sense l'extensió.

Després invoques el fitxer sense més i el sistema no sap què pretens fer.

Seguidament, intentes fer el "./configure", però no ets al directori adeqüat i, per tant, no el troba i et dona error.
La resta d'errors són conseqüència dels anteriors.

Cal ser molt estricte en executar les ordres a un terminal, sinó res et funcionarà. Ho sento, però és així.

Crec que et cal fer una bona llegida al meu, o qualsevol altre, manual de terminal.

muleta
September 1st, 2007, 11:16 PM
No ho he tret d'enlloc. Tu no has dit quin tipus de fitxer era i jo ho he assumit.

Perdona Papapep, és que en la carpeta descomprimida no hi diu l'extensió i, al fer tu la suposició, he pensat que ho devies haver deduït d'alguna manera.

Sí, potser hauria estat bona idea entrar al xat. Un altre día m'ho plantejaré. Gràcies.

muleta
September 1st, 2007, 11:22 PM
Tens problemes de concepte Muleta.

Crec que et cal fer una bona llegida al meu, o qualsevol altre, manual de terminal.

Crec que sí que em cal i "estoy en ello". El teu és massa tècnic per a mi, però crec que n'he trobat un en la lengua del imperio, força al meu abast. Si tampoc no l'entenc, ja preguntaré.

Però, clar, mentre ho faig, hauria d'anar configurant les coses que encara no funcionen perque, després de tant d'esforç, no voldria haver de tornar a Windows.

papapep
September 1st, 2007, 11:46 PM
El meu massa tècnic??? :-)

Crec que et seria més profitós connectar-te al irc i preguntar el que no entens del manual, de veritat. És el més bàsic que pot ser (això no vol dir que el redactat sigui immillorable, clar) i el contingut no pot anar més avall.

Només és un consell. Agafa-t'ho com a tal, si us plau.