PDA

View Full Version : [SOLVED] llicencia

hakd0c
August 31st, 2007, 08:06 AM
Ha arribat a les meves mans un projecte d'un "Media Center" per administracions publiques.

La Base es Gnu/Linux el resultat del projecte esta pensat vendrel (sota llicencia GPL esclar) tant Red-hat com Suse no han permes utilitzar Fedora i OpenSuse, sino que demanes que s'utilitzi les seves plataformes de pagament.

La base utilitzada fins aquest moment ha estat LFS, però qui ho ha portat fins ara ha embrutat (la majoria de coses no esta a la branca de l'arbre de directoris que toca) molt el sistema i es comença a fer pesat per treballar.

La pregunta es hi ha alguna restricció per poder utilitzar Ubuntu com a base pel projecte.

Repeteixo que la llicencia final de tot el projecte continuarà sent GPL.

Aquesta mateixa pregunta la volia fer directament a Canonical, pero a al seva pàgina web no he sabut quina direcció de mail enviar-ho.

La mateixa pregunta s'ha fet a Gentoo i no han posat cap mena de problema

papapep
August 31st, 2007, 10:58 AM
Aquí: http://www.ubuntu.com/aboutus/contactus tens unes quantes adreces a partir d'on començar a estirar el fil per saber amb qui hauries de parlar.

Ha arribat a les meves mans un projecte d'un "Media Center" per administracions publiques

Això significa que tu tens l'encàrreg de fer-lo? o que has tingut coneixement del projecte??

I, en tot cas, que cony pinta l'administració posant en marxa un projecte comercial d'un media center???? No entenc res.

patrickfromspain
August 31st, 2007, 05:33 PM
corregiu-me si m'equivoco.. si es GPL, pot fer el que et surti del nas: pot fer servir tot el codi GPL que hi hagi a fedora o red hat i pot fer-ne el que vulguis, inclus vendre'l.. sempre que proporcionis el codi font.

es a dir.. jo puc agafar ubuntu, treure-li tot el soft propietari, canviar-li l'aparença, anomenar-lo PaTrIxX i vendrel de la forma que vulgui, pero sempre que el codi font segueixi sent llure.

salut!

papapep
August 31st, 2007, 08:02 PM
corregiu-me si m'equivoco.. si es GPL, pot fer el que et surti del nas

Fins on jo sé, que no és massa, tinc entès que així és.

Però insisteixo, indistintament del tema llicències, em pregunto que pinta la administració, tot i que només sabem el que ha comentat en hakd0c, en un projecte d'aquesta mena...:confused:

PellRoja
September 1st, 2007, 10:37 AM
Fins on jo sé, que no és massa, tinc entès que així és.

Però insisteixo, indistintament del tema llicències, em pregunto que pinta la administració, tot i que només sabem el que ha comentat en hakd0c, en un projecte d'aquesta mena...:confused:

Jo també m' ho pregunto. Si fos algun programa d' administració encara o entendria. Peró de centre de vídeo?

papapep
September 1st, 2007, 12:16 PM
Exacte PellRoja, si fos una cosa d'interès comú bé per l'administració o bé pels administrats doncs encara. Però un media-center??? No li trobo el sentit. Tot i això, estem parlant "d'oïdes", ja que només tenim el comentari d'en hakd0c i potser després hi trobem tot el sentit del món :roll:

cortsenc
September 1st, 2007, 11:57 PM
Que no veieu que els parlamentaris s'avorreixen molt a les seves cadires... aix, no feu preguntes indiscretes!
:lolflag:

hakd0c
September 3rd, 2007, 01:08 PM
Tant important resulta per vosaltres el què es fa? Tant es si es un "Media Center" o un sistema per controlar una central nuclear no?

La qüestió es que una administració publica, que pot ser gran o petita o simplement una delegació d'una d'elles ha demanat fer alguna cosa amb programari lliure o s'utilitza el programari lliure per fer alguna cosa per alguna administració. Però el què no es important es el què es fa amb ell sempre que el resultat continuï sent lliure.

Tornant al tema que ens pertoca, no tot el què inclouen les distribucions es lliure, entre ells logotips i marca, cosa que implica que si fas una distribució "comercial" has de revisar tot el codi per garantir que no els uses infringint alguna llicència.

Jo no vull crear una distribució nova (be, si que m'agradaria però això seria per augmentar el meu ego particular i només seria fet a nivell particular, però això ja es un altre tema) jo vull poder agafar una distribució instal·lar-hi uns programes concrets, modificar només aquests programes concrets i entregar-ho. Això implica no canviar els logotips ni la marca de la distribució que s'ha utilitzat i per tant fer un reconeixement del seu autor. I això es el què no ens permet fer red-hat o novell.

Com ja haureu deduït treballo en el projecte, però no en soc ni el màxim responsable ni la persona que ha tingut la idea.

Un "Media Center" a l'administració publica te moltes possibilitats, simplement que ni vosaltres ni jo no les hem vistes. Sinó ja les hi hauríem vengudes.

papapep
September 3rd, 2007, 01:14 PM
Tant important resulta per vosaltres el què es fa? Tant es si es un "Media Center" o un sistema per controlar una central nuclear no?

I tant que m'importa quan pago jo!. Quan els diner no són meus que facin el que els sembli. Mentrestant han de passar comptes amb qui els paga el salari, com fem tots.

Un "Media Center" a l'administració publica te moltes possibilitats, simplement que ni vosaltres ni jo no les hem vistes. Sinó ja les hi hauríem vengudes.

Com quines? No és que en dubti, és que jo pel meu compte no ho veig...

hakd0c
September 3rd, 2007, 02:53 PM
papapep, t'entenc però per mi que enfoques el problema malament.

Un fòrum d'Ubuntu no es el lloc per demanar comptes a l'administració pública i menys encara sense saber si el teu interlocutor i te veu en l'assumpte. I per si de cas, no ni tinc.

Tornant a la pregunta inicial que ha desfermat tot això. :-p

Algu em pot respondre si hi ha algun impediment per utilitzar Ubuntu tal com esta per fer un projecte que es vendrà, evidentment es respecterà la llicència GPL.

Si ningú pot, sap amb qui m'hauria de posar en contacte

papapep
September 3rd, 2007, 03:00 PM
Un fòrum d'Ubuntu no es el lloc per demanar comptes a l'administració pública i menys encara sense saber si el teu interlocutor i te veu en l'assumpte. I per si de cas, no ni tinc.

Jo no demano comptes a ningú. Demano el perquè d'aquest projecte, ja que no li trobo cap ni peus. I et recordo que ho has esmentat tu que era un projecte institucional i es pensa comercialitzar, no pas jo.

Però cap problema, ja no tractaré més aquest tema.

CarlesOriol
September 3rd, 2007, 04:13 PM
Es correcte que el venguis sempre que acceptis els termes de la llicència GPL per tant has d'acceptar que es pugui distribuir lliurement i tota la informació (fonts) que requereixi per funcionar aixó com qualsevol llibreria que usis o enllacis sigui public i compleixi els mateixos requeriments.

hakd0c
September 3rd, 2007, 04:25 PM
Hola CarlesOriol

Fa prou que utilitzo sistemes Gnu/Linux i per sort meva des de fa alguns anys també i treballo per saber què diu la llicencia GPL (aquesta frase sona... molt xulesca :-p no en feu cas tinc son). Suposo que si Red-hat i novell ho van tirar enrera era per què no es volia modificar el sistema i pertant que sortissin els seus logos i marca en un producte no "oficial" d'ells.

La veritat jo no hi era quant es va fer la petició i no se exactament ni què els van preguntar ni què van respondre. Però si hi hagués alguna possibilitat de que no es respectes la llicència GPL per dignitat i per creença deixaria el projecte.

Papapep
El problema es que jo no t'ho puc dir, quant estigui acabat, ja hi haura qui ho faci a "bombo i platillo" :-p

Quin dia nem a pendre algu per demostrar que som mes sociables del que hem demostrat avui aqui :-p

papapep
September 3rd, 2007, 04:58 PM
El problema es que jo no t'ho puc dir, quant estigui acabat, ja hi haura qui ho faci a "bombo i platillo" :-p

Ja ho entenc això, insisteixo en que no tinc absolutament res contra la teva persona. Però és que ja he vist massa coses rares i em poso nerviós.

Quin dia nem a pendre algu per demostrar que som mes sociables del que hem demostrat avui aqui :-p

Quan vulguis, per farra que no quedi :-D

Una oportunitat perfecte serà la Festa/Gresca/Farra Gutsy https://wiki.ubuntu.com/CatalanTeam/FestaGutsy, quan sapiguem on i quan es fa, que encara no està el tema clar.

patrickfromspain
September 3rd, 2007, 10:24 PM
doncs, sincerament, hem sembla que ho tens dificil. Per fer servir els logotips de qualsevol distribució, necesites el seu permis: inclus el logotip de debian te copyright.

hakd0c
September 4th, 2007, 07:53 AM
En un principi no es que vulgui utilitzar els seus logos, sinó que em porta mes feina treure'ls que altre cosa i per tant es deixarien a la majoria de llocs i en algun racó o altre apareixaría lo del Ubuntu powred o similars.

La mateixa pregunta la vaig fer als forums de Gentoo (Ubuntu i Gentoo son les 2 distribucions que mes utilitzo) i automaticament em van passar el correu electrònic de 2 dels responsables mundials, els vaig enviar el mail i en vaig rebre una resposta positiva.

El què busco es el mateix, una resposta afirmativa (seria genial) o una de negativa i en cas de que ningú me la pugui donar, intentar aconseguir el mail d'algú que si me la pugui donar.

He passat per la web de Canonical unes quantes vegades, però no he trobat a l'apartat contact, cap categoria que jo pensi que se m'adapte prou.

Sortint una mica del tema i escombrant cap a casa. Em sembla que un dels llocs que s'havia proposat per fer la Festa Gutsy es la Volcanica Lan Party (19-21 octubre a Olot) on entre altres ja tenim confirmada la presentació del grup cccphp i estem esperant la confirmació definitiva del grup español d'OpenSolaris.

RainCT
September 5th, 2007, 05:12 PM
En quan a fer una versió derivada, no es permet utilitzar el nom "Ubuntu" ni el seu logo per a fins comercial. Trobaràs més informació aquí Ubuntu Trademark Policy (http://www.ubuntu.com/aboutus/trademarkpolicy).

Pel que tinc entès (però puc estar equivocat), la GPL permet cobrar per la distribució del programa però no pel programa en sí. És a dir, que es pot vendre els CD's al preu que es vulgui, però els compradors tenen el dret a fer-ne una còpia i regalar-la o vendre-la ells també a qui vulguin, o posar-ho gratis a Internet.

hakd0c
September 6th, 2007, 08:17 AM
Gràcies RainCT,

Aquesta era la confirmació que necessitava

En quan a fer una versió derivada, no es permet utilitzar el nom "Ubuntu" ni el seu logo per a fins comercial. Trobaràs més informació aquí Ubuntu Trademark Policy (http://www.ubuntu.com/aboutus/trademarkpolicy).

Es que si no es compleix això no es compleix la GPL i llavors segur que no tindriem aquesta conversa

Pel que tinc entès (però puc estar equivocat), la GPL permet cobrar per la distribució del programa però no pel programa en sí. És a dir, que es pot vendre els CD's al preu que es vulgui, però els compradors tenen el dret a fer-ne una còpia i regalar-la o vendre-la ells també a qui vulguin, o posar-ho gratis a Internet.