PDA

View Full Version : comprovacions

muleta
August 24th, 2007, 11:51 AM
No em crec que tothom hagi tingut tantes dificultats com jo i que us hagueu quedat a Linux.

Puc dedicar una setmana més de les meves vacances a treballar dia i nit per activar les funcions bàsiques del meu SO. Si no me'n surto, ja no tindré més temps i hauré de tornar a Windows.

És possible que fent tants intents de configuració i d'instal·lació m'hagi carregat alguna cosa?

Hi ha manera de comprovar si tot està correcte?.

lluisanunez
August 24th, 2007, 12:02 PM
Hola,
si no descrius els teus problemes amb detall, és molt difícil que et contestin. Si no separes els problemes, i intentes solucionar-los un a un, no avançaràs.

No em crec que tothom hagi tingut tantes dificultats com jo i que us hagueu quedat a Linux.
Amb Linux, abans hi havia molts problemes, ara està més ben preparat i no en trobem tants, excepte pel hardware que no permet que s'hi facin drivers. I els problemes els solucionem amb paciència i amb l'ajuda dels que en saben més. Si el teu problema és el de la incompatibilitat de Firefox-Java-flash per amd64, aquest problema té solució, pel que he vist.

Hi ha manera de comprovar si tot està correcte?
Jo més aviat preguntaria: hi ha algun motiu per pensar que no tot està correcte? Quins missatges, errors, etc. tens?

Ara, també és possible que Linux no sigui per tu, i això ets tu qui ho ha de decidir...

muleta
August 24th, 2007, 12:40 PM
Vull dir que no em crec que tot el problema sigui de Linux. Si no, o hi hauria tanta gent.

Tampoc no tot el problema és meu perque no tinc pas un coeficient d'intel·ligència baix, ni falta de voluntat, ni hi escatimo temps i dedicació...

No és possible que falli el hardware?. No hi ha alguna eina que ho detecti?. Si cal, faré revisar el pc. Però, amb les tarifes que cobren alguns tècnics, gairebé em sortiria més a compte canviar-lo.

Vull dir que em voldria aseegurar de si he fet alguna cosa malament, abans de canviar l'ordinador.

Vaig poder instal·lar i configurar l'Amule força bé, he pogut crear un allotjament extern per a la seva carpeta Incoming perque créia que els reproductors i gravadors de películes no les véien. Però encara no he aconseguit que cap reproductor les llegeixi. Potser és a causa de que n'havia descarregat part desde emule i windows. Intento iniciar una descàrrega nova desde l'amule i no m'agafa l'enllaç perque em diu que no ha ha cap navegador associat (hi vaig associar el Firefox).

Utilitzo el buscador del propi amule i no troba rés.

No puc accedir a algunes pàgines o funcions perque no es poden instal·lar Java, Flash ni Readers PDF amb Firefox per a AMD64. Intento canviar-lo a 32 seguint instruccions d'un post i se'm queda penjat a mig camí.

Vols que continüi o segueixo obrint posts per a cada tema?.

Si no existeix una eina de comprovació, hauré de continoar postejant i digerint manuals per assegurar-me de no fer res malament però em sap gre per vosaltres i per la meva familia.

Potser sí que Linux no sigui per a mi. Jo no busco un passatemps sino un sistema que m'ajudi a guanyar-ne de temps, que em faciliti coses i veig que, si no és que hi ha alguna avaria, Linux no arribarà mai a facilitar-me la vida sino tot el contrari.

Sóc una persona idealista com la que més, però també pragmàtica i madura.

papapep
August 24th, 2007, 01:15 PM
Vull dir que no em crec que tot el problema sigui de Linux. Si no, o hi hauria tanta gent.

Sàpigues que una part important del problema és de la situació dominant de l'altre sistema operatiu que provoca que els fabricants de hardware hagin estat molt temps deixant de banda Linux, i qualsevol altre sistema operatiu que no sigui Windows, fet el qual també ha provocat que els usuaris ens convertim en autòmates programats en el que jo anomeno "pensament únic".
I si tinguèssis un sistema de 32 bits en comptes d'un de 64, no tindries la meitat de problemes de configuració que tens. No és una "crítica", és una constatació d'un fet.

Val a dir, que al estar-se implantant ràpidament les plataformes de 64 bits, tant als servidors com als sobretaules i portàtils, això es va arreglant dia a dia, però encara queda feina per fer.

Tampoc no tot el problema és meu perque no tinc pas un coeficient d'intel·ligència baix, ni falta de voluntat, ni hi escatimo temps i dedicació...

Molts cops no es tracta de tenir un coeficient alt ni baix, sinó de ser capaç de no perdre la perspectiva, no atabalar-se i "escoltar" molt bé tot el que t'aconsellen (sense perdre el criteri propi, clar).

No és possible que falli el hardware?. No hi ha alguna eina que ho detecti?. Si cal, faré revisar el pc. Però, amb les tarifes que cobren alguns tècnics, gairebé em sortiria més a compte canviar-lo.

Això sempre és possible però, sincerament, no ho sembla.

Vull dir que em voldria aseegurar de si he fet alguna cosa malament, abans de canviar l'ordinador.

Clar :-)

Vols que continüi o segueixo obrint posts per a cada tema?.

Evidentment cada tema es mereix un fil particular, ja que si no quan algú altre ho busqui es tornarà boig i, a més, a l'hora d'intentar-te ajudar es torna molt caòtic.

També cal que recordis que nosaltres no som al teu costat davant el teu ordinador, i quan dius, per exemple, "em diu que no ha ha cap navegador associat (hi vaig associar el Firefox)" nosaltres no entenem quina acció exacte vas fer i, per tant, no sabem si ho has fet bé o malament amb el qual ens quedem "en pilotes" per a poder-te guiar.

Seria bó no dir "no va bé", sinó dir: "he fet això, així, posant això, i m'ha contestat això altre", tot plegat amb el màxim detall possible. D'altra manera s'allarguen innecessàriament els fils amb disquisicions filosòfiques en vers d'anar al gra i tractar de tirar endavant el tema.

Si no existeix una eina de comprovació, hauré de continoar postejant i digerint manuals per assegurar-me de no fer res malament però em sap gre per vosaltres i per la meva familia.

Seguint l'argument de la Lluïsa, tu portes el cotxe al mecànic sinó tens cap indici de que està avariat (no comptem les revisions periòdiques)?
Doncs aplica la mateixa lògica.

Respecte el tema de patir per nosaltres, parlo per mi, no cal. En tot cas, fes-nos cas en el sentit d'anar arreglant una sola cosa cada cop i de intentar oblidar el que passava amb d'altres sistemes operatius que hagis fet servir, ja que això només et complica la vida perquè tu intentes trobar els punts de connexió entre ambdós, i en tenen ben pocs.

Potser sí que Linux no sigui per a mi. Jo no busco un passatemps sino un sistema que m'ajudi a guanyar-ne de temps, que em faciliti coses i veig que, si no és que hi ha alguna avaria, Linux no arribarà mai a facilitar-me la vida sino tot el contrari.

Això ja t'ho vaig dir al primer fil que vas obrir. És una opció que t'has (tu i qualsevol) de plantejar.

guillemsola
August 24th, 2007, 01:26 PM
Ja veig que comences a fregar la desesperació. :confused:

Jo quant vaig començar amb l'ubuntu ho vaig acabar destrossant tot, vaig remenar moltes coses per provar i he de dir que al cap de 6 mesos vaig decidir instal·lar de nou des de 0.

Amb el bagatge que havia adquirit i que em vaig llegir alguns manuals d'introducció a Linux em va resultar molt més fàcil i ràpid tenir un sistema complet en marxa amb Linux que amb Windows!

Jo em moc bastant bé amb Windows pq fa molts anys que el faig servir, però també hi he dedicat molt de temps a resoldre problemes.

Jo no et puc dir si potser hi ha alguna distro de linux que algú et pot recomenar i que sigui més fàcil de fer servir per tu. Em refereixo que ubuntu per exemple no té instal·lades per defecte moltes coses.
Potser les derivades de red hat? o alguna debian d'aquestes que venen repletes d'utilitats?

Ànims!

pespin
August 24th, 2007, 03:57 PM
Però encara no he aconseguit que cap reproductor les llegeixi.

Potser no tens instal·lats els codecs necessaris i els tens que instal·lar atraves de APT. Algú altre podrà aclarir el tema aquest, mai m'he enterat molt bé sobre aquest tema.

Intento iniciar una descàrrega nova desde l'amule i no m'agafa l'enllaç perque em diu que no ha ha cap navegador associat (hi vaig associar el Firefox).

Amb això et refereixes a posar arxius a baixar a l'amule a traves d'un link del firefox? Per a això necessites activar una opció del firefox.

muleta
August 24th, 2007, 04:24 PM
Buuuuuuuuf.... Em sento aclaparada, però t'agraeixo que em vagis recordant això de que el Linux s'ha d'anar portant de la maneta, fins i tot per anar a pixar:)

muleta
August 24th, 2007, 04:42 PM
Pespin,

"
Quote:
Intento iniciar una descàrrega nova desde l'amule i no m'agafa l'enllaç perque em diu que no ha ha cap navegador associat (hi vaig associar el Firefox).
Amb això et refereixes a posar arxius a baixar a l'amule a traves d'un link del firefox? Per a això necessites activar una opció del firefox."

Em refereixo als enllaços eD2K que circulen per a baixar fitxers allotjats en aquella xarxa, que l'emule agafa directament ddel portapapers i l'introdueix en les descàrregues.

Ja he revisat la configuració de les preferències del Firefox i no trobo la opció.

pespin
August 24th, 2007, 05:58 PM
Jeje el firefox té moltes opcions posant com a url
about:config i donant-li a ENTER.

A veure si et serveix això:

http://firefoxcat.blogspot.com/2007/04/associar-ed2k-amule-al-firefox.html

CarlesOriol
August 24th, 2007, 06:07 PM
Si ets nou en linux no t'instaŀlis la versió de 64 bits.

muleta
August 24th, 2007, 07:15 PM
Jeje el firefox té moltes opcions posant com a url
about:config i donant-li a ENTER.

A veure si et serveix això:

http://firefoxcat.blogspot.com/2007/04/associar-ed2k-amule-al-firefox.html

command not found, tant si ho escric tal cual com si hi afegeixo el "sudo".

muleta
August 24th, 2007, 07:19 PM
Ara!!!!... Ara ho entenc, no es pot córrer tant....

A veure què diu?...

muleta
August 24th, 2007, 08:56 PM
No, encara no sp què fer dels enllaços:

pespin
August 24th, 2007, 09:11 PM
Posem la respota de:

ls -l /usr/bin/ed2k

Potser no tens instal·lat el component necessari, no recordo si venia amb el mateix paquet del amule.

Sino revisa les instruccions del link anterior, pot ser que t'hagis equivocat en el tipus de la variable a afegir o la ruta :)

Pots buscar la posible ruta amb la ordre:
sudo updatedb; locate bin/ed2k

pespin
August 24th, 2007, 09:19 PM
Acabo de veure que si que necessites altres paquets:
sudo aptitude install amule-utils

Si t'interessa també tens el paquet amule-utils-gui

muleta
August 24th, 2007, 10:26 PM
Posem la respota de:

ls -l /usr/bin/ed2k

Potser no tens instal·lat el component necessari, no recordo si venia amb el mateix paquet del amule.

Sino revisa les instruccions del link anterior, pot ser que t'hagis equivocat en el tipus de la variable a afegir o la ruta :)

Pots buscar la posible ruta amb la ordre:

Em respon "-rwxr-xr-x 1 root root 27672 2007-03-09 19:56 /usr/bin/ed2k"

Per a la segona ordre no hi ha resposta.

muleta
August 24th, 2007, 10:29 PM
Acabo de veure que si que necessites altres paquets:
sudo aptitude install amule-utils

Si t'interessa també tens el paquet amule-utils-gui

Però crec que no me'ls instal·la:

"S'està llegint la llista de paquets... Fet
S'està construint l'arbre de dependències
Reading state information... Fet
S'està llegint la informació d'estat estesa
S'estan inicialitzant els estats dels paquets... Fet
S'està generant la base de dades de marcadors... Fet
No s'instal·larà, actualitzarà o suprimirà cap paquet.
0 paquets actualitzats, 0 instal·lats, 0 a suprimir i 0 a no actualitzar.
Es necessita obtenir 0B d'arxius. Després del desempaquetat s'utilitzaran 0B.
S'està escrivint la informació d'estat estesa... Fet"

pespin
August 24th, 2007, 11:04 PM
Això es perquè ja els tens instal·lats.

No et funciona encara? llavors pel moment l'únic que et puc dir es que repassis el tutorial aquell de més adalt :(

PD: I la ordre que dius k no t'ha donat res hauria de donar-te la ruta /usr/bin/ed2k, el passa que segurament esk no has esperat a que acabés (pot tardar uns quants segons)

patrickfromspain
August 26th, 2007, 11:13 AM
aixo que dius del teus problemes.. jo hem sembla que ve tot per, i perdona'm la paraula, la teva ignorancia. Això no es dolent: estàs en un sistema operatiu completament diferent, on calen adecuar algunes cosetes i cal coneixe'l.

La meva primera experiencia amb linux va ser amb SuSE linux 9.3 al menu portatil.. no hi va haver manera de configurar la wifi, no vaig saber trobar cap manual decent per a l'ndiswrapper. Que vaig fer? format c:/ i tornar al windows.. Pero més tard m'hi vaig tornar a posar, i probant probant.. cony! funciona. Despres el vaig posar al sobretaula: la wifi no va, no hi ha drivers natius, ndiswrapper es penja.. solucio? una wifi PCI i ale.

Ara ja fara 2 anys que vaig amb linux i hem considero un usuari avançat. Sé on buscar solucions, se més o menys que mirar abans de preguntar i, quan toca, intento fer la pregunta adecuada. Això es fa dia a dia, amb tranquilitat i sense perdre els nervis: a vegades arriba el moment de tancar el pc i anar a mirar la tele, fer una cervesa o anar a la piscina.

Ignorancia... tots hem sigut ignorants quan erem nous en aquest sistema. Pero amb ganes, aprens. Aixi que no et desanimis.

Salut!