PDA

View Full Version : Navegadors

muleta
August 24th, 2007, 03:15 AM
L'Ubuntu m'enganya. Em diu que m'instal·la JAVA, Lector de PDF, Flash Player... i quan entro en alguna pàgina que els necessita descobreixo que no me'ls ha instal·lat.

Llegint experiencies viscudes per altres usuaris he arribat a sospitar que potser el navegador hi tingui alguna cosa a veure, que hi hagi alguna mena d'incompatibilitat entre Firefox i aquests complements.

Com que la única solució que ha funcionat per poder instal·lar Java en un AMD64 passa per instal·lar el Firefox per a 32, em qüestiono si no sería més efectiu canviar de navegador.

En coneixeu algun que us vagi perfecte i que no us hagi donat cap mena de problema als qui teniu AMD64?.

Ferri
August 24th, 2007, 07:25 PM
Em sembla que li dones culpes a Ubuntu de quelcom que no hi té res a veure.
Els connectors per a 64 bits dels programes que dius o no existeixen o tenen problemes, és per això que no ho veus al teu navegador, a no ser que facis servir una versió de 32 bits. Per cert, tampoc és culpa de Mozilla, és a dir, que no ho arreglaràs canviant el navegador. El problema és que, almenys fins ara, la gent d'Adobe i de Sun no s'han interessat gaire pels sistemes operatius de 64 bits.
Personalment, no sóc capaç d'apreciar cap avantatge en fer servir la versió de 64 bits, tot i que el meu ordinador de sobretaula porta un AMD64, en canvi si que hi ha, de moment, massa limitacions.

muleta
August 24th, 2007, 07:29 PM
D'acord, què faig?.

Desinstal·lo només el Firefox i en busco una versió de 32 bits o canvio tot el SO per la versió per a 32 bits?.

Ferri
August 24th, 2007, 07:39 PM
Si ja tens instal·lat el de 64, crec que et sortirà més a compte agafar una versió de 32 bits del navegador, almenys de moment.
Si tornes a instal·lar Ubuntu més endavant, per exemple quan surti Gutsy, jo aprofitaria per instal·lar aleshores la de 32.

Nota: el tema de si val la pena o no instal·lar les versions de 64 bits és força recorrent i no tothom estaria d'acord amb el que acabo de dir.

CarlesOriol
August 25th, 2007, 07:42 AM
Si pots canvia't a 32 bits. Patiràs menys.

Gairebé tots els problemes que comentes al fòrum son per que tens aquesta versió.

No ho dubtis ni un moment. La versió de 64 bits malauradament ja que pateix de les restriccions del programari privatiu, no és ni de bon tros un bon sistema per als usuaris novells d'escriptori.

Sempre pots fer al instal·lar de nou separar el sistema en una partició i la carpeta home en una altra i deixar un espai pel sistema de 64 bits. Així pots funcionar indistintament en els dos sistemes.

(video : http://www.archive.org/details/Particionant_el_disc_amb_ubuntu )

muleta
August 25th, 2007, 09:31 AM
De fet, si no hagués estat molt cansada, ja ho hauria formatejat tot i hauria tornat a instal·lar el SO per a 32 bits, aquesta nit, perque no vaig aconseguir instal·lar el navegador, només.

Vaig arribar a la mateixa conclusió que tú, Carles. Tot i que no sóc novella a Windows perque em coneixia tots els recursos per fer funcionar qualsevol aplicació en totes les versions, detectant atacs i defensant-me'n força bé. Però, clar, allò no té mèrit i no és allò que cal saber aquí.

A Linux sóc una neòfita i no és intuïtiu com aquell, no te'n va ensenyant el mateix SO, n'has de saber, has d'haver llegit uns quants tutorials, has de saber on et fiques i has de trobar una bona brigada de suport que et tregui les castanyes del foc quan no entens res o si el sistema no respon de la forma esperada.

Afortunadamente, us he trobat i potser em podré quedar a Linux, gràcies a vosaltres.

No marxeu gaire lluny, que m'hi posaré després d'esmorzar.

Carles, el vostre video deu ser molt útil i sembla bonic en els thumbnails. Malauradament, no puc reproduïr-lo, però t'agraeixo la bona intenció.