PDA

View Full Version : [Enquesta talibàestiuenca #3] Com veieu el futur dels sistemes operatius?

papapep
August 21st, 2007, 10:41 PM
El tema està molt mogut:

Microsoft no se'n surt amb Vista, però és un monstre molt gran per a deixar-se guanyar sense lluitar.

Les distribucions de gnu/Linux milloren a molta velocitat, però segueix sent un tema minoritari. A la gent li costa canviar els hàbits.

I, per altra banda, Apple segueix la seva guerra particular amb el MacOSX i els seus hiper-mega-chachi gadgets.

Així doncs, com veieu l'evolució d'aquest sector?

guillemsola
August 22nd, 2007, 08:13 AM
Jo penso que microsoft te molts, molts recursos per jugar i que per perdre la posició dominant la lluita hauria de ser política enlloc de tecnològica.

SI per exemple el que fes decantar la balança de linux sobre MS fos la possibilitat de copiar i distribuir lliurement el SO aleshores MS podria fer la versió home de windows lliure o per que no fer-la open-source per a ús domèstic. Amb tot i això encara aconseguiria vendre moltes llicències PRO i el més important, no perdria el públic per a tota la quantitat de programari que té.

I pitjor, penso que si l'open source fos l'opció escollida per la majoria d'usuaris, aleshores deixaria de ser lliure per que les empreses comprarien els projectes per guanyar calers. Us imagineu el Microsoft Ubuntu? Ja m'imagino l'eslògan: la seguretat de linux amb l'usabilitat que l'usuari demana! Un èxit de vendes de ben segur.

M'agrada pensar que el futur per als entusiastes de la informàtica siguin ordinadors que tot ho executen amb wmware, he llegit alguna cosa al respecte últimament i em sembla una idea molt interessant.

I tampoc no descartaria els SO basats en Web. Per la majoria d'usuaris podria ser una bona opció ja que s'estalviarien d'administrar el sistema. Però encara estan molt verds i les conexions a internet són lentes i cares.

Salut!

CarlesOriol
August 22nd, 2007, 08:42 AM
No estic gens d'acord amb el que dius. No crec que el fet que microsoft canvies la seva política de llicències (idea que cau pel seu propi pes) servis per res.

Crec que la virtualització amb eines tipus vmware (el que vas llegir era una presentació de la mateixa empresa vmware) és us desaprofitament brutal de recursos. Sols ho veig com una soŀlució transitiva cap el programari lliure. Mai com un objectiu.
Quan vaig entrar al mon del linux l'vmware era una eina que considerava imprescindible. Avui ja no el tinc ni instaŀlat.

Fa temps que segueixo els sistemes basats en web i la veritat, estan bé per mantenir idees o programes puntuals igual com els clients X remots (freenx) i similars però no son un substitut del sistema d'escriptori... com a mínim jo no ho veig així.

Del tema vista microsoft SI que se'n surt: fa uns dies en Guillem Enric Portals Tercer estant a la xina li van comentar que sols havien venut (segons microsoft) 230 copies del sistema i que tota la resta dels usuaris eren pirates. Ell va respondre que preferia que tothom tingués copies del seu sistema a que n'usessin d'altres. ;-)

Sobre el canvi de molta gent de windows al pometes he de dir que em sembla fantàstic. Quan la gent s'acostumi a que no existeix un sol sistema s'hauran de treure altres drogodependènicies com office, explorer i tota aquesta colla.
Els integristes de la poma, pobrets, sempre que vegin una pastanaga apple fliparan. És curiós pensar com microsoft no ha aconseguit aquest tipus de ionquis amb els seus sistemes... potser per que sempre han fet un tipus de producte antipàtic?

Ara una mica de psicohistòria: L'imperi ha caigut fa temps però encara no ho sap. Trantor (Redmon) quedarà convertit en ferralla i ara és el moment de triar fundació: Pots anar cap a un extrem de la galaxia on trobaras Steve Jobs i la seva biblioteca privada o anar a l'altre extrem i lluitar pel programari lliure.

guillemsola
August 22nd, 2007, 09:23 AM
Ok, veig que toquem la fibra sensible!

Estar clar que els incondicionals d'apple son una mica flipats però no menys que els incondicionals de linux no creieu? (jejeje)

Respecte als incondicionals de MS jo crec que n'hi ha un munt però no en son conscients, per la majoria d'usuaris només hi ha un sistema i no fa falta especificar-lo només ho fas quant ets sents d'una minoria ignorada. Conec força gent a la que li intento picar la curiositat amb el linux i em diuen que el windows els va molt bé per canviar.

De totes formes tinc molt assumit que MS anirà per llarg. Mr Portes ha firmat molts acords amb molts governs per posar llicencies de windows a les escoles, això fa que la canalla s'eduqui amb win i office. Repeteixo el canvi hauria de ser polític.

Els xinesos no entenen els drets d'autor com els occidentals, ni paguen llicencies ni respectarien la llicencia GNU si fes falta.

Entenc que els ordinadors han de servir a les persones i no al revés. Per això penso que cada SO té els seus usos. Jo en aquesta galaxia que t'has muntat potser preferiria ser algú com Boba Fett.

Salut!!

trinkus
August 25th, 2007, 11:01 AM
Ep gent!

Jo penso que, per força, els sistemes GNU/linux aniran guanyant terreny perque han guanyat molt en prestacions, pero per a mi hi ha alguns fets claus que marcaran l'esdevenidor (ai carai quina parauleta!!!):

1.- La galaxia no es de Jedi's (seguint la parabola galactica) sino de borregos, enteneu-me. Si volem que el nostre linux es distribueixi hem de fer que els borregos l'usin. I ull!!! No he escrit triin sino usin. La majoria (i quan dic majoria parlo de mes del 90%) de la gent fa servir windows perque a la feina hi ha windows o perque no en coneixen cap altre o, sobretot, perque a les botigues nomes venen i oferten windows. I aixo ultim es molt important!
Es un fet clau que a les botigues hagis de comprar windows, ni tan sols et deixen comprar un pc o laptop sense sistema operatiu... perque doncs un borrego s'ha de buscar la vida per instalar un ubuntu si ja te windows (el coneix, es senzill i ja l'ha pagat) nou de trinca.... es o no?
Mes encara quan moltes aplicacions comercials nomes estan en windows... aixo tambe es un fet clau... Per aixo trobo molt important que Dell hagi començat a vendre ordinadors amb Ubuntu.... molt important! I aixo és, sobretot, perque Ubuntu es eficaç, senzill per a un usuari normalet i agradable! No ho oblideu! al gent li es igual si el Synaptic no embruta o si la memoria esta optimitzada o demes.... als borregos els importa una ...... tot aixo, n'hi ha prou si naveguen, i escriuen quatre docs (sort de l'OpenOffice que si no ni de broma els de Dell ho haurien fet) i poden baixar pelicules i mirar fotos i videos (pero que no compliquin amb els codecs i tota la pesca). No els cal ni Evolution ni Thundrebird perque ja tenen el Hotmail (Gmail amb una mica de sort!).

2.-Microsoft es una empresa i, a mes, americana. Personalment, crec que el Guillem Portes es una bona persona (no pas menys ni mes que qualsevol altra, pero jo, si tingues els cales que ell, no tindria perque ser dolent... podria ser bo i fer el que em doni la gana, no?). Com a empresa el que vol es fer cales i fer-se gran. Aixi que el que intenta es vendre el maxim de llicencies i fer fora la competencia. Tots sabem que si volguessin no es podria piratejar el windows ni la meitat de facilment que es fa ara pero ells tambe saben que si ho posen mlt dificil perdran quota i a mig termini els pot ser dolent. per tant, a cada pais fan el que poden... guanyar-hi el maxim possible... es dediquen a aixo...!!!

Per tant, jo crec que linux ha d'optar per ser el mes versatil possible, senzill i configurable alhora, de manera que tothom si pugui adaptar. De la vessant de marqueting... la feina es nostra per distribuir-lo i fer que s'usi i es pugui donar instalat en ordinadors nous... la gent son borregos pero no tontos (no se si es capta el matis) i el poden fer servir amb la mateixa facilitat que el windows o el MAC OS si els ho posem a l'abast. De moment, Ubuntu va pel cami i crec que va davant... pero es tot just a l'escalfament d'un cursa mes llarga del que pot semblar on la seva arma es el boca a boca i la de windows la televisio. El mon d'Internet real encara es dels friquis com nosaltres... penseu per a que usa la gent internet!!!
Pel que fa als de la poma... tot plegat son quatre del mon del disseny i altres friquis que es pensen que pagant mes son mes guapos... encara que tinguin rao i que windows no li arribi a la sola de la sabata al MAC OS...

Be que hi farem... seguirem lluitant que els catalans ja hi estem acostumats... Visca Ubuntu!!!

xoldy
August 27th, 2007, 06:59 PM
Hola a tots,
evidentment M$ és un monstre. Jo penso que cal un canvi a nivell polític. Segurament que l'aposta d'una administració pública per una distribució linux seria clau.
No pot ser que les administracions es gastin una burrada en llicències de programari quan hi ha sistemes operatius Linux que permeten fer la feina d'usuari (no oblidem que podem trobar tasques tan difícils com fulls de càlcul, cartes, i bases de dades senzilles o no) com qualsevol altre sistema privatiu amb cost 0, (parlo de cost llicència d'equips client).
Pensem per un moment els calers que representaria canviar a Win Vista dins l'administració o dins de qualsevol empresa. D'entrada cost de maquinari (s'ha de renovar el parc de maquinari), el cost de formació per fer que la gent aprengui a trobar el tauler de control, o la placa de xarxa en el win vista. No parlaré del canvi de look que li han fet al office 2007 que a nivell formatiu portarà més problemes que el propi vista. Ara és un bon moment per fer-se unes quantes preguntes, però segurament qui se les ha de fer només valorarà la pasta que li posin davant per tal que prengui la decisió correcte i que "no es surti del camí...."
Jo encara no en se massa de Linux, però hi estic treballant, i amb vosaltres n'estic aprenent un munt.
Pel que fa a la meva contribució de "màrqueting" la teniu garantida, ja que dels de casa ja tinc emparaulades un parell d'instal·lacions d'Ubuntu i vaig repartint còpies del LiveCD a tothom que em pregunta per Linux.

Endavant amb Linux

Accidia
August 29th, 2007, 12:14 PM
La clau la té google i el seu projecte de S.O. basat en linux.
Si aquesta empresa, prou forta per competir (a nivell de marketing i financer) amb microsoft. Si tira endavant un linux que sigui accessible a l'usuari estàndard (aquell que internet es la E del windows) ho tindran difícil, encara que també entrará molt d'allò del que fugim de windows... bugs, publicitat, virus, antivirus, publicitat i lleganyes diverses.

Salut!

CarlesOriol
August 29th, 2007, 07:23 PM
La clau la té google i el seu projecte de S.O. basat en linux.
Si aquesta empresa, prou forta per competir (a nivell de marketing i financer) amb microsoft. Si tira endavant un linux que sigui accessible a l'usuari estàndard (aquell que internet es la E del windows) ho tindran difícil, encara que també entrará molt d'allò del que fugim de windows... bugs, publicitat, virus, antivirus, publicitat i lleganyes diverses.

Salut!

Espero que no!!

Treure un monstre per posar-ne un altre no és cap consol.