PDA

View Full Version : NFS bloqueja l'escriptori

guillemsola
August 21st, 2007, 03:43 PM
Hola

Fa dies que tinc un enllaš a un disc mitjanšant NFS a una altre mÓquina. No habia experimentat cap problema per accedir-hi fins que des de fa poc quant ho intento fer l'escriptori de l'ubuntu es penja. Li costa molt de respondre i desapareixen totes les icones. Fins que no tanco el nautilus no recupero l'escriptori.

Per altra banda mentre succeeix aixˇ arrenco un terminal i accedeixo sense problemes als disc muntat amb NFS i puc manipular els fitxers.

Tinc un 7.04 instalat desde 0 pero recordo que amb l'anterior versiˇ tambÚ vaig tenir problemes similars amb un muntatge SAMBA.

Alguna idea?
grÓcies

guillemsola
August 22nd, 2007, 08:26 AM
Posteriorment no arrencava bÚ l'escriptori al reiniciar la mÓquina i el mateix sistema ha decidit no carregar la paperera a l'escriptori (m'ha informat amb una finestreta groga).

Jo per si un cas he desabilitat tots les icones de l'escriptori amb gconf-editor. Ara sembla mÚs estable per˛ encara es penja quant li rota, sobretot al intentar entrar amb nautilus al muntage samba d'un petit NAS o al dics NFS.

salut!

CarlesOriol
August 22nd, 2007, 11:46 AM
Sona a problema fÝsic de la xarxa i no del protocol.

Com ho tens conenctat?

guillemsola
August 22nd, 2007, 03:09 PM
Uhmm jo havia descartat problemes de conexionat pq faig servir tota aquesta infraestructura amb altres mÓquines sense problemes.

De fet ho tinc tot centralitzat en un switch de 8 ports.

Ara posats a sospitar de hardware potser m'inclinaria per la tarjeta de xarxa de la mÓquina

Ethernet controller: nVidia Corporation nForce2 Ethernet Controller (rev a1)

encara que en general funciona bÚ, de fet l'accÚs a internet no presenta cap problema, igual que les coneccions ssh a altres mÓquines, mai hi he vist cap incidŔncia

Salut!