PDA

View Full Version : [SOLVED] Compressió d'arxius

pablinsfc
August 8th, 2007, 09:55 PM
Hola companys!!

Us volia preguntar si algú sap perquè em surt el següent missatge al intentar descomprimir arxius amb l'Ubuntu, que prèviament havia comprimit amb WinXP (amb Winrar).

"No s'ha pogut obrir 'nom.rar'
Aquest tipus d'arxiu no està implementat".

Gràcies!

RainCT
August 8th, 2007, 11:04 PM
Hola,

per poder descomprimir arxius .rar has te tenir instaŀlat el paquet 'unrar' dels repositoris (per exemple, des del Synaptic).

lluisanunez
August 9th, 2007, 01:20 AM
unrar és un programa de línia de comandes (CLI), però si te l'instaŀles, podràs comprimir i descomprimir RAR des del mateix File Roller o Nautilus (GUI)

CarlesOriol
August 9th, 2007, 07:16 AM
Pots instaŀlar el rar (llicència restrictiva) o unrar amb el synaptic.

Qualsevol dels dos s'integra perfectament amb el gestor gràfic de paquets comprimits.

(L'unrar -amb llicència lliure- sols descomprimeix)

orestesmas
August 11th, 2007, 10:29 PM
Jo afegiria que hi ha 2 versions del UNRAR: la lliure i la no lliure. La primera no pot descomprimir fitxers comprimits amb la versió 3.X del RAR.

L'ús del RAR en linux només et donarà que problemes. Hi ha altres mètodes de compressió (ZIP, GZIP...) que funcionen perfectament tant en linux com en windows i que no donen maldecaps. Potser la ràtio de compressió és un xic menor (tot i que m'agradaria veure un estudi seriós sobre el tema), però el guany de compressió no compensa els inconvenients.

Evita els RAR sempre que puguis. És tant dolent com el format .DOC però per als arxius comprimits.

pablinsfc
August 20th, 2007, 01:59 PM
Bones! Merci per tot, ja està solucionat, ja ho tinc instal·lat. El problema és que els de la banda Windows ara estan que no caguen amb els .rar... però seguiré les vostres recomanacions, oi tant!

Salut!

Pau.

CarlesOriol
August 20th, 2007, 05:24 PM
Llavors el millor que pots fer és instaŀlar el decompresor rar lliure i quan preparis arxius per companys que tinguin el winrar pots fer-ho en format tar.bz2 que el mateix programa llegeix.

Urfe
September 11th, 2008, 08:05 PM
Hola.

Jo també tinc problemes per obrir arxius .rar

He probat a instal·lar programes com ark i rar (aquest no me'l deixa seleccionar per la descarga en "Añadir i quitar".

Ja no se què fer. Vull probar amb això dels repositoris però no sé qué són. Tampoc sé què és el Synaptic.

Gràcies.

papapep
September 11th, 2008, 08:24 PM
Hola urfe,

Els repositoris són els servidors d'on després descarreguem els paquets de programari per instal·lar.

El Synaptic el trobaràs a Sistema > Administració > Gestor de paquets Synaptic. És el programa en mode gràfic per a instal·lar, eliminar o configurar paquets de programari.

Et recomano llegir documentació sobre Linux i Ubuntu per entendre aquests, i altres, conceptes sense els quals no entendràs res. Aquí (https://wiki.ubuntu.com/CatalanTeam/Recursos) trobaràs uns quants documents interessants, però a internet en trobaràs milers, i si entens l'anglès, milions.

Un dels que t'hauries de mirar primer és aquest (https://wiki.ubuntu.com/CatalanTeam/Recursos/PMFUbuntuCat), que t'ajudarà a fer-te una idea global de tot plegat.

Pel tema dels fitxers rar, fes a un terminal (obre el programa: Aplicacions > Accessoris > Terminal):

sudo aptitude search rar

Quan facis això i premis intro, et demanarà la contrasenya. Quan la posis no la veuràs, no t'estranyis. Quan estiguis, prem intro i, si ho has fet bé, veuràs que pensa uns segons i et torna un llistat. Aquest llistat copia'l i enganxa'l al teu següent missatge aquí. :-)