PDA

View Full Version : [SOLVED] No arranca el sistema:No bootable device

benetj
July 22nd, 2007, 12:13 AM
Hola a tothom!!
Volia comentar-vos el petit problema que tenc i que no se solventar per mi sol.

Fa uns dies me vaig comprar una placa base Intel (per més senyes es la DG965RY) amb un processador intel core 2 duo xaxiguai, 2GB de RAM i un disc dur SATA de 160GB. jeje

Vaig instal·lar al Feisty i pareixia que m'ho detectava tot be, disc SATA particionat, el so perfecte, grafica també, ...
La meva sorpresa fou quan vaig reiniciar que me va mostrar un missatge "No bootable device -- insert boot disc and pres any key"

A partir d'aquí vaig anar fent consultes a gent per veure si aclareixo el que passa. Vaig arrancar el sistema amb una livecd per veure si hi era tot. Es va montar perfecte. Vaig intentar fer un grub-install /dev/sda i me deia que no trobava res.
He canviat la informació de la BIOS, He posat el SATA com a IDE i com a AHCI i res, la veritat ja no se com fer-ho.

Moltes gràcies per llegir-me, esper una resposta , jejeje

salut!!

papapep
July 22nd, 2007, 01:00 AM
Crec que hauries de comprovar si la partició que tinguis per a iniciar el sistema té el senyalador "boot" marcat . Fent-ho amb un live-cd i el gparted si vas a Partició > Gestiona senyaladors, podràs veure si tens marcat "Boot".

benetj
July 22nd, 2007, 09:41 PM
Buf!! mil gràcies!!!
No havia caigut amb aquest petit detall.

Salut!!

papapep
July 22nd, 2007, 09:51 PM
O sigui que ara ja et funciona bé?

benetj
July 23rd, 2007, 12:25 PM
Doncs si, ara arranca perfectement.
No vaig pensar a posar com a "bootable" la partició principal (/).

Gràcies!!

~~Tito~~
July 23rd, 2007, 12:27 PM
Oyes estan hablando espaniol? Y que es el botton de el ~ para el n?

papapep
July 23rd, 2007, 01:14 PM
Oyes estan hablando espaniol?

Doncs no senyor, estem parlant català http://es.wikipedia.org/wiki/Idioma_catal%C3%A1n

I respecte a això altre que dius:
Y que es el botton de el ~ para el n?

no entenc la pregunta.

~~Tito~~
July 23rd, 2007, 01:17 PM
Que? Mi familia desende de espania pero yo no entiendo el (dialogue).

~~Tito~~
July 23rd, 2007, 01:19 PM
Doncs no senyor, estem parlant català http://es.wikipedia.org/wiki/Idioma_catal%C3%A1n

I respecte a això altre que dius:

no entenc la pregunta.

Si entiendes ingles lea esto.
I dont know how to combine the ~ with the n on a english keyboard.

papapep
July 23rd, 2007, 01:22 PM
But what do you want to do with that combination?, I don't get what are you trying to do.

By the way, I don't mind, as you can see, talking in english or in any other language I know, but as this is a catalan language forum perhaps you'd better ask in an english forum so you could get more help. ;-)