PDA

View Full Version : de cassete a mp3

bratac
July 3rd, 2007, 08:34 PM
Bones,

tinc una cinta de cassete que voldria passar a mp3, m'agradaria saber si algú pot m'ho pot fer i quin cost pot tenir això.

gràcies.

bratac

PellRoja
July 3rd, 2007, 09:01 PM
Doncs en principi si es te una bona entrada de so, es pot conectar els cables de el radiocassete, reproduir-ho per l' ordendor i mentres amb algun programa grabar-ho

eselma
July 3rd, 2007, 09:29 PM
Bones,

tinc una cinta de cassete que voldria passar a mp3, m'agradaria saber si algú pot m'ho pot fer i quin cost pot tenir això.
bratac

Si ets ubuntaire, i algú t'ho passa a mp3, et donarà molles.

Crec que vols el pa sencer.

A Ubuntu (i més a Kubuntu, i encara més a UbuntuStudio) tens diverses utilitats per passar una entrada d'àudio (per exemple, d'un casette) a un fitxer wav, ogg, flac o mp3. Un dels més senzills és l'audacity, i el tens als repositoris oficials. Com a més professional, hi ha l'ardour i altres.

Però això ve després.

bratac
July 4th, 2007, 09:34 AM
L'audacity ja el tinc. El meu ordinador és un Acer (...) 5612 i una minicadena (de les que tenen cassette, cd i ràdio) Quins cables necessito i com els he de connectar?

Ahh, sí, vull el pa sencer, de molles fa temps que me n'alimento...

Gràcies...

PellRoja
July 4th, 2007, 10:50 AM
has de mirar la entrada de audio, quina entrada té. Normalment és igual que al de els cascos de walkmans o mp3.

i mirar quin es el de sortida de la minicadena, com per exemple la sortida per conectar-hi uns cascos. Normalment també és igual que la de cascos d ewalkman o mp3.

Jo en tinc un de doble punta com les dels cascos de waltkam, i amb ell vaig poder-ho fer, si no corre per casa sempre el pots comprar ;) no deu costar molt

eselma
July 4th, 2007, 12:37 PM
L'audacity ja el tinc. El meu ordinador és un Acer (...) 5612 i una minicadena (de les que tenen cassette, cd i ràdio) Quins cables necessito i com els he de connectar?

Normalment els ordenadors portàtils com el teu no tenen gaires entrades/sortides d'àudio. El més adequat és connectar una sortida de línea de la minicadena amb l'entrada de línia del PC (NO la sortida). El cable pot ser qualsevol cable estèreo amb un minijack (3,5 mm) en un costat i el connector adequat a la minicadena a l'altre: normalment 2 plugs Cinch mascle (erròneament anomenats RCA) a l'altre. Pots trobar cables d'aquest tipus ja fets en botigues d'electrònica, i fins i tot de venta de material informàtic, potser.

També pots establir altres interconnexions que funcionin, però amb aquests riscos:

- Si et cal usar l'entrada de micròfon al PC, aquesta normalment és monofònica (no estèreo), admet un nivell molt més baix (risc de saturació o d'incrementar el soroll) i sovint porta també una polarització de CC per al micròfon electret. Tot plegat, no és aconsellable, com a mínim si no es prenen algunes proteccions.

- Si uses una sortida d'auriculars o altaveu extern en comptes de la de línia, la sortida no quedarà carregada correctament; tens risc de distorsió i, per descomptat, la relació senyal-soroll disminueix. A més, a les "minicadenes" per tal d'intentar compensar les febleses dels petits altaveus, sovint els fabricants introdueixen una correcció (augment de nivell dels greus i, a vegades, de les altes freqüències) que no és necessària si l'entrada és lineal. Això pot alterar molt la naturalitat del so.

Ja ens diràs com ho tens, i que tal t'ha anat.

patrickfromspain
July 7th, 2007, 09:51 AM
segons quins k7s siguin, has probat a veure si els trobes a l'emule?