PDA

View Full Version : Problemes amb la targeta gràfica d'un portàtil HP NC8430

xoldy
June 23rd, 2007, 07:36 AM
Hola bon dia a tothom, en un ordinador portàtil amb la targeta gràfica ATI mobility Radeon X1600, ja no vaig poder iniciar amb el live cd de la 7.04 sense instal·lar-la .
Vaig decidir instal·lar la 6.06 per veure que tal, ja que la live cd d'aquesta versió em deixava veure l'escriptori gnome.
El cas es que he anat fent les updates fins arribar a la 7.04 i en la primera reiniciada em surt un missatge que diu:
"No es pot iniciar el servidor d'x (la interfície gràfica). És probable que no estigui configurat correctament...."

El cas es que després d'aquest missatge em deixa veure detalls qeu no us puc mostrar perquè no se com traslladar-los.
Em podeu ensenyar a entrar des de consola a usuari root per poder configurar el fitxer xorg.conf ( que sembla que és la clau per poder rearrancar les finestres que ja funcionaven correctament amb les versions anteriors)

No se si m'he explicat. Com que se que em podreu ajudar, ja us ho agraeixo abans

Fins aviat.
Jordi

xoldy
June 23rd, 2007, 08:47 AM
Hola de nou, per no passar estones eternes intentant arreglar una cosa que de moment no funciona, torno a la 6.06, i ja farè el canvi a la 7.04 més endavant. Creieu que val la pena fer el canvi a la 7.04 per un principiant com jo?

Com que ara encara estic configurant de 0 el pc de fet m'és igual tornar a formatar i esperaré a poder passar a la versió més nova un cop vagi aprenent una mica més el tema linux.

Moltes gràcies a tots.

xoldy
June 23rd, 2007, 02:44 PM
Hola a tots amb hores i esforç per entendre les coses. Aquest missatge ja l'envio des de la 6.06, però amb el controlador d'ATI per la targeta mobility radeon x1600, la cosa es veu de película.
Ja estava fent com qualsevol dels meus usuaris. Primer preguntes, i després penses...
Perdoneu.

No serà per recursos a internet. Només cal posar interès, i el canvi a linux ha de venir sol.

Gràcies a tots

xoldy
June 24th, 2007, 07:21 PM
Hola a tots, porto donant voltes al tema, i al final he fet el cim.
En aquesta pàgina he trobat instruccions que m'han funcionat per veure amb més bona cara el Linux amb una gràfica ATI mobility Radeon X1600 (http://wiki.cchtml.com/index.php/Ubuntu)

Espero que us sigui d'ajuda. De moment com ja us he comunicat en el post anterior, em quedo amb la 6.06.

Salut ;)