PDA

View Full Version : Més preguntes...

Pijus
June 11th, 2007, 06:26 PM
En primer lloc gràcies als companys que responen tan ràpidament,

Ara que ja hem vaig "defensant" per aquí, alguna coseta més:

He carregat el Ubuntu 7.04, i encara que ve amb forces coses, em pregunto si ja estan prou be els programes que porta o si cal afegir-ne de diferents, més potents...

- Gestor de correu: el que porta va bé o carrego el Thunderbird?

- El programa d'edició d'imatges està prou be? algun tipus photoshop?

- El programa de missatgeria instantània es pot configurar per accedir al MeSSeNger?

- El OpenOffice que hi ve ja està complert o s'en pot trobar algun amb més aplicacions, fòrmules,...

Una altre questió és que, bo i que he instal.lat sel·leccionant en Català, la majoria de programari ve en anglés, es pot arreglar amb algun parxe o aquestes versions són així?

Com puc configurar la pantalla -ressolució, fons de pantalla...-???

Gràcies de nou!!!

Joan

Curial
June 11th, 2007, 06:48 PM
Referent a l'idioma crec que ja t'ho puc dir jo.

Si ho cerques pel fòrum segur que trobes algun fil que en parla.

Estic suposant que per exemple l'open office el tens en anglès.

Entra a sistema-suport s'idioma i surtirà una llista. D'aquesta llista selecciona el català,
que provablement el tens sense marcar.Espera't a que se tinstal·li. Reinicies i les aplicacions que estiguin en català de ben segur que les veuràs en aquesta llengua.

Referent a l'Open office. És força bo. Jo ja el feia servir des de fa temps sense cap enyorança de
microsoft.

Sort.

RainCT
June 11th, 2007, 07:25 PM
- Gestor de correu: el que porta va bé o carrego el Thunderbird?

Depén de les teves preferències... Si ja coneixes el Thunderbird i et va bé, posa't-el si vols (des d'Aplicacions -> Afegeix/Elimina); si no el coneixes i/o necessites tenir una agenda (de calendari, no de contactes) doncs pots provar el que ve preinstaŀlat.

- El programa d'edició d'imatges està prou be? algun tipus photoshop?

El GIMP (el que ja tens) és gairebé tan complet com el Photoshop. Si no t'acalareixes amb la seva interfície pots instaŀlar el GimpShop, que li donarà un aspecte més semblant a aquest (busca'l al Google, no sé en quina pàgina està).

- El programa de missatgeria instantània es pot configurar per accedir al MeSSeNger?

I tant! Comptes -> Afegeix/Edita -> Afegeix
Protocol: MSN
Nom d'usuari, Contrasenya, etc.: No comment :P

- El OpenOffice que hi ve ja està complert o s'en pot trobar algun amb més aplicacions, fòrmules,...

Que jo sàpiga és un dels programes ofimàtics lliures més complets, i el seu processador de textos i l'aplicació de creació de presentacions diuen que superen les eines de l'Office. El seu full de càlcul potser no és tan complet com el de l'Office, però si no fas coses molt complexes no crec que tinguis cap problema.

prostata
June 11th, 2007, 07:25 PM
Et diré sobre openoffice natiu que incorpora Ubuntu....el programa de base de dades no funciona, no més tens que provar-lo....clar que si no ho necessites ;)

et recomano que et baixis (és gràtis) la suite SatarOffice 8, va de peli....pensa que la versió que incorpora Ubuntu, és una mica fràgil i força "¿antiga"?

sobre la resta de programes que demanes, crec que ja t'han respost.....

Ferri
June 11th, 2007, 09:48 PM
La versió que hi ha a Feisty és la 2.2, que és la darrera. Tampoc no em sembla que sigui fràgil com dius. Al principi l'Impress em donava un error en sortir (crec que només si obria presentacions de PowerPoint), però ja no em passa. StarOffice, de fet, està basat en OpenOffice.
La base de dades no sé què tal funciona, perquè, efectivament, no la necessito ;)

eselma
June 11th, 2007, 10:59 PM
Les bases de dades són un món a part de les suites ofimàtiques. Les comparacions amb Access no serveixen si realment vols una BD sòlida SQL, del tipus PostgrSQL, MySQL o Firebird. Em sembla recordar que la base de dades OpenOffice del Feisty (OO Base) no ve instal·lada per defecte. Per a la meva dona vaig fer fa un temps una aplicació de Base en OpenOffice 2.0 que funciona cada dia (de fàbula, si tenim en compte el motor que usa) sense problemes.

El motiu que Base no vingui instal·lat per defecte a la Feisty, com a mínim a Kubuntu (em sembla recordar que li vaig instal·lar directament dels repositoris d'Ubuntu) pot ser perquè aquesta versió porta Kexi, que realment és més versàtil i potent que OO-Base.

Jo també havia usat StarOffice, i la base de dades propia que duia, tot i haver estat molt provada (es tracta de l'Adabas, no?) és força més antiga i menys flexible que les que abans esmentàvem. Per la resta, em quedo amb OpenOffice, llevat de les possibilitats d'importació/exportació de fitxers.

prostata
June 12th, 2007, 12:16 PM
Teniu raó sobre els aspectes generals del tractament de les bases de dades, i del OpenOffice, jo vaig canviar a SatrOffiece, perquè per a les meves necessitats domèstiques sobre presentacions i bases de dades, l'Openoffice em donava molts problemes que estan prou documentats no sols en aquest o d'altres foros, sino en la web del mateix fabricant. Per exemple problemes amb les presentacions, es queda repetitivament amb un error al obrir les presentacions i per la BD, está documentat també el bug.
Dit això evidentment que cada persona faci servir el programari que més bé li vagi a les seves necessitats o coneixements. Per aquest motiu jo vaig canviar perquè OO no omplia les meves necessitats, no per res....

salutacions

Pijus
June 13th, 2007, 07:03 PM
Oties, sou uns craks...

No entenc de motors ni res... però em queda clar que, si no necessito la BD, amb el OpenOffice vaig sobrat.

Una cosa que hem queda pendent:

Moltes gràcies de nou!!!

Joan
:lolflag:

prostata
June 13th, 2007, 07:15 PM
Oties, sou uns craks...

No entenc de motors ni res... però em queda clar que, si no necessito la BD, amb el OpenOffice vaig sobrat.

Una cosa que hem queda pendent:

Moltes gràcies de nou!!!

Joan
:lolflag:

sistema|preferències|ressolució de pantalla