PDA

View Full Version : Nouvingut al Linux!!!

Pijus
June 6th, 2007, 07:06 PM
Bones!!
Sóc nouvingut al Linux i encara porto una "L" enorrrme...
Porto dies barallant-me amb la Càtix i estic desesperat...
La meva torre té 5 anys, pentium 4 amb 512 MB de RAM, un disc dur nou de 80 GB, he fet una partició i instal.lat la suite però no arrenca... Quin Linux em recomaneu? És millor instal.lar Ubuntu - Kubuntu - Càtix,... i perquè?

Gràcies!

Pijus

Ferri
June 6th, 2007, 07:27 PM
No penso que Ubuntu sigui millor, però sí més fàcil, en principi. També hi ha altres distribucions com Fedora, Mandriva i OpenSUSE que són prou senzilles d'instal·lar. Sovint és qüestió de gustos i al que t'acostumis.
Amb l'ordinador que dius no penso que hagis de tenir massa problema per poder treballar raonablement bé amb qualsevol distribució.
De la Catix no en sé gran cosa, però podries posar què et passa quan no arrenca (missatges d'error o el que sigui) i així igual algú té alguna idea.

CarlesOriol
June 6th, 2007, 07:34 PM
Ubuntu home!

Perquè és el més sencill per començar.
Perquè té una quantitat de paquets pre preparats de por.
Perquè no estaras mai sol sempre tindras la comunitat catalana darrere.
Perquè és un plaer veure com tot funciona bé i et pots oblidar dels sistemes privatius en quatre dies.
Perquè esta actualitzat a les darreres versions dels programes.
Perquè tens una actualització cada sis mesos.
Perquè te l'envien a casa.
Perquè et divertiràs.
Perquè sempre serà lliure.

i el més important:

Perquè ho has preguntat a un fòrum d'ubuntu.

Pijus
June 7th, 2007, 07:57 PM
hahahahaha, la resposta d'en Carles es fantastica! gracies.
Us anire informant!
;)

orestesmas
June 8th, 2007, 11:35 PM
Doncs no és tan fàcil!!

D'entrada hauràs de triar entre Ubuntu (escriptori Gnome), kubuntu (escriptori KDE) o Xubuntu (escriptori XFCE).

És com aquell acudit del capità Haddock, que no sabia si dormir amb la barba dins o fora del llençol.
:-D

Pijus
June 11th, 2007, 06:07 PM
Bé, de moment estic amb l'Ubuntu... ja aprendre -espero- les diferències entre cadascun, però m'en vaig sortint.

Gràcies companys!!!