PDA

View Full Version : Sos

dorcap
June 2nd, 2007, 06:29 AM
Tinc un equip Packard Bell des de fa uns 6 anys, que funciona amb Windows 2000.
Vull renovar-lo per un portàtil pero no m'agrada Windows y vull instal.lar-hi Linux.
Treballo amb Internet, Word, Excel, i eventualment el que es presenti.
Tinc molt d'interès per conservar tota la informació que tinc ara, per la qual cosa m'interessa saber si té fàcil accés des de Linux i, cas de que no sigui així, com transformar els fitxers.
En la nova instal.ació m'nteressa disposar d'un sistema de còpies que em permeti copiar els fitxers d'usuari i guardar tot el software instal.lat.
Fa tretze anys que estic jubilat. Havia treballat com responsable d'una petita instal.lació municipal - 40 pantalles connectades a un sistema vax-vms -
Em convé: Saber com fer un curs de Linux, preferentment no presencial que s'adigui amb les meves característiques.
Saber també si hi ha equips en venda que no em facin pagar obligatoriament el Windows.
Conèixer - entre totes les distribucions - aquella que por resultar més satisfactòria quan a les possibilitats i, sobretot a les facilitats de maneig, atès que, a la meva edad, cada vegada el cervell treballa més lentament i insegura.
A qui em contesti - al més detalladament possible - li quedo ja des d'ara, molt agraït.
Una abraçada.
Francesc

CarlesOriol
June 2nd, 2007, 07:18 AM
Benvingut Francesc.

Amb el que expliques sembla que no tindras gaires mals de cap.

L'us d'internet, word i excel et serà un canvi molt planer a firefox i openoffice, potser t'hauras d'acostumar als noms en català de les funcions que l'empresa de redmon ens ha negat durant anys.

Pots trobar-te algun problema de format en taules de word.

Els arxius d'excel que tinguin accessos a bases de dades no et funcionaran correctament.

No cal que transfomis fitxers, l'openoffice et permet de treballar en els formats natius d'office.

Sobre com aprendre a usar l'ubuntu et recomano (si l'anglès no és un problema) la documentació oficial a https://help.ubuntu.com i com no el tutorial del ministeri amb el que hem estat treballant com a grup a https://wiki.ubuntu.com/CatalanTeam/TutorialMinisteri.

Un canvi important en l'ús de l'ubuntu és que no estas sol. En windows vam aprendre a usar la tecla f1... en ubuntu hem apres a dir "que hi ha algú que..." la capacitat d'indexar ;-) coneixement entretots no l'aconsegueix ni el google..

El tema de la llicència de moment està força pelut i et costarà molt. Hi ha qui està intentant reclamar la devolució dels diners però pinten bastos. Dell està començant a oferir portàtils amb l'ubuntu preinstaŀlat i suportat però ara per ara sols ho fa a cal ianqui.

Com a distribució d'escriptori l'ubuntu no té rival en usabilitat, quantitat de programes i sobretot la comuniatat que tobaras darrera que com ja saps la catalana és una de les de referència mundial...
Però sempre pots provar-ne d'altres la majoria tenen cds vius que no cal instaŀlar a l'ordinador per veure'ls.

També et recomano que t'apuntis a la llista de correu de www.ubuntu.cat on tindras tota la informació de l'ubuntisme català.

Espero veure'ns sovint... ens divertirem.

papapep
June 2nd, 2007, 09:14 AM
Abans que res Francesc, benvingut a "l'altre costat" (tot i que tu hi has estat molts anys amb aquests monstres que has fet servir).
A més m'agradaria comentar-te que seria interessant que quan es crea un fil,tant aquí com a una llista de correu, seria interessant posar-hi un títol que fos indicatiu del contingut, a fi de que si algú busca un tema semblant no ho tingui complicat per a imaginar-se com ha de fer la cerca (un títol com "Migrar de windows a linux", o similar, no hauria estat malament del tot).

Tal i com t'ha comentat en CarlesOriol, gairebé tot està cobert amb l'Ubuntu i més les tasques comuns que tu esmentes.

Respecte:

Em convé: Saber com fer un curs de Linux, preferentment no presencial que s'adigui amb les meves característiques.
Això ho hauries de buscar per internet, i, en tot cas, hauries de definir què vols dir amb "les meves característiques"; ho dius per la formació que tens? per l'edat?

Respecte:

Saber també si hi ha equips en venda que no em facin pagar obligatoriament el Windows.
Mica en mica van apareixent ensambladors o fabricants que ofereixen equips buits, o amb gnu/Linux, però son pocs i no sempre son la millor opció. Sovint surt més a compte "tragar" en comprar la màquina amb Windows i, simplement, carregar-te'l el primer dia. Dur però real.

I respecte:

Conèixer - entre totes les distribucions - aquella que por resultar més satisfactòria quan a les possibilitats i, sobretot a les facilitats de maneig, atès que, a la meva edad, cada vegada el cervell treballa més lentament i insegura.

Doncs nosaltres, bàsicament, tractem amb l'Ubuntu, tot i que molts de nosaltres hem provat gairebé de tot, i, per tant, és la que et recomanarem. A més és, actualment, la més adaptada per a l'usuari final.

Sigui com sigui, benvingut a la comunitat. Crec que t'hi pots trobar a gust.