PDA

View Full Version : Pregunteta sobre el GIMP

patrickfromspain
May 16th, 2007, 05:03 PM
Hola gent!

Tinc una pregunta sobre el gimp. El cas es que, encara que soc un desastre fent-lo servir, per algunes cosetes hem ve molt bé, però hi ha una cosa que odio: el fet que siguin 2, 3 o 4 finestres diferents...

Hi ha alguna manera de fer-lo semblant al photoshop? De manera que sota una finestra hi estigui tot agrupat.

Gracies!

CarlesOriol
May 16th, 2007, 05:18 PM
No el gimp és així i quan t'hi acostumes va molt bé.

Si vols un programa menys potent però més fotuxopaire prova el krita. (kde)

lluisanunez
May 16th, 2007, 05:37 PM
Pots configurar el Gimp perquè obri només una paleta (amb les opcions d'eines incrustades) i una finestra per la imatge. En poc temps t'acostumaràs a aquest format.
Aqui tens un mini manual en català:
http://gclub.codiwiki.ourproject.org/tiki-index.php?page=ImatgeGimpApunts

patrickfromspain
May 16th, 2007, 05:51 PM
CarlesOriol: no el coneixia, pro hem sonaba d'haver sentit el nom. El probarem doncs.
lluisanunez: encara que nomes s'obri en 2 finestres, ja hem "molesta".. coses meves.

Gracies a tots 2 per contestar

lluisanunez
May 16th, 2007, 06:19 PM
No ets l'únic... li diuen "Gimp Vertigo" :)

eselma
May 17th, 2007, 05:30 AM
Jo treballo amb el Gimp només amb dues finestres (si només tinc un fitxer obert). La veritat és que quan t'hi acostumes pot ser fins i tot pràctic tenir diverses finestres obertes alhora, encara que com a usuari de KDE, no hi estic acostumat.

Però si vols una interfície semblant al Photoshop, potser pots provar el Gimpshop (http://curiosidadesweb.blogspot.com/2007/04/gimpshop-en-linux.html), una macro del Gimp que en obrir un fitxer es veu que dóna un aspecte semblant al programa d'Adobe. Ja veus que jo no l'he usat.

Una altra opció d'editor de gràfics en mapa de bits, a més del Krita (de KDE, no cal dir-ho) és el XaraLX, que també té els seus fans. Ja veus, la solució GNU: els descarregues, els proves i et quedes amb el que més t'agradi.

CarlesOriol
May 17th, 2007, 06:29 AM
Eps trampa!!!

El xara és vectorial com l'inkscape!

lluisanunez
May 17th, 2007, 10:47 AM
...
Però si vols una interfície semblant al Photoshop, potser pots provar el Gimpshop (http://curiosidadesweb.blogspot.com/2007/04/gimpshop-en-linux.html), una macro del Gimp que en obrir un fitxer es veu que dóna un aspecte semblant al programa d'Adobe. Ja veus que jo no l'he usat.

Gimpshop no és una macro, és una altra versió de Gimp amb els menús etc. adaptats als usuaris de Photoshop. Però només la versió per Windows té una sola finestra per al programa. Les de Linux i Mac s'assemblen més al Gimp clàssic, amb múltiples finestres directament sobre l'escriptori.

eselma
May 18th, 2007, 02:32 PM
- OOOPS!...

El que passa per no fixar-s'hi: efectivament el XaraLX és vectorial. Em va fer errar el fet que una distro de Linux no instal·lava el GIMP de sèrie i en canvi ho feia amb el Xara. L'argument era que podia importar/exportar en formats *.PNG i *.JPG.

Quant al Gimpshop, una altra relliscada. Originalment recordo que era un pedaç en Python per aplicar al GIMP; ara sembla que ja es distribueix compilat per Feisty i tot. Al visitar el seu fòrum, apareixia la possibilitat d'una sola finestra com una de les seves virtuts; ara em dius que la versió de Linux (amb biblioteques GTK) continua obrint finestres múltiples.

En qualsevol cas, si us serveix de consol, a vegades tenir diverses finestres obertes fins i tot resulta pràctic, especialment quan has d'editar gràfics de la mateixa família (possibilitat d'agafar mostres de color, tallar i enganxar al moment, redimensionar, etc). Per descomptat, segons la dimensió del dibuix cal usar més memòria RAM.

Excuseu els disbarats; ja es veu que l'edició gràfica no és el meu fort.