sianeu
April 22nd, 2007, 06:31 AM
Tinc un ordinador conectat per wifi (no puc fer-hi arribar cable sense fer destrosses), i no hi ha menera dTe que funcioni bé.
Te una tarjeta Linksys amb el controlador rt2500. La seguretat es wpa amb el ssid amagat i filtrat mac.
He provat un fotimer de tutorials, guies i receptes sense éxit. He aconseguit que funcioni correctament la conexiò deshabilitant el network-manager (crec que es això, la recepta estava en alemany) i configurant el arxiu /etc/network/interfaces, però aleshores el ordinador es queda penjat a l'arrancada, desprès de posar l'usuari i la contrasenya; es queda mostrant un color marrò-clar-ubuntu uniforma a tota la pantalla. Llavors tinc d'entrar a terminal (ctrl+alt+f1), borrar una part del arxiu interfaces i reiniciar. Si torno a reconstruir interfaces, ja puc tornar a intermet.
Pas per pas, això es el que he fet:
*Deshabilitar network-manager
sudo /etc/dbus-1/event.d/26NetworkManagerDispatcher stop
sudo /etc/dbus-1/event.d/25NetworkManager stop
sudo sh -c "echo 'exit' > /etc/default/NetworkManagerDispatcher"
sudo sh -c "echo 'exit' > /etc/default/NetworkManager"
*/etc/network/interfaces queda així:
auto lo
iface lo inet loopback
# The WLAN interface
auto ra0
iface ra0 inet static
address 192.168.1.3
netmask 255.255.255.0
gateway 192.168.1.1
pre-up iwconfig ra0 mode Managed
pre-up iwpriv ra0 set Channel=2
pre-up iwpriv ra0 set AuthMode=WPAPSK
pre-up iwpriv ra0 set EncrypType=TKIP
pre-up iwconfig ra0 essid meu-essid
pre-up iwpriv ra0 set WPAPSK=mev-contrasenya
Crec que el que provoca la fallada es la linea "pre-up iwconfig ra0 mode Managed" dons posant-hi una configuració molt semblant que anava amb la recepta alemanya, no puc conectar pero el ordinador arranca bè:
auto ra0
iface ra0 inet static
address 192.168.1.3
netmask 255.255.255.0
gateway 192.168.1.1
dns-nameservers 192.168.1.1
pre-up ifconfig ra0 up
pre-up iwconfig ra0 essid YOURESSID
pre-up iwpriv ra0 set WPAPSK="YOURWPAPSK"
He de afegir que a més he hagut de posar les dns a Sistema/Administracio/Xarxa (però sense activar cap mès parametre. Posar la dns del router com fa l'alemany tampoc em servia. La linea "pre-up ifconfig ra0 up" no pot ser-hi, dons fa que no conecti encara que el demés estigui com a dalt.
Avans, amb el Dapper, fent-ho d'aquesta manera però sense desactivar el network-manager (que crec que no va activat com en el Eddgy i Feisty) podia entrar i conectar-me, però tardava entre 3 i 5 minuts a entrar a l'escritori desprès de posar usuari i contrasenya.
Viam si algù pot ajudar-me !! Si calen més dades dieu-ho.
Salut
Te una tarjeta Linksys amb el controlador rt2500. La seguretat es wpa amb el ssid amagat i filtrat mac.
He provat un fotimer de tutorials, guies i receptes sense éxit. He aconseguit que funcioni correctament la conexiò deshabilitant el network-manager (crec que es això, la recepta estava en alemany) i configurant el arxiu /etc/network/interfaces, però aleshores el ordinador es queda penjat a l'arrancada, desprès de posar l'usuari i la contrasenya; es queda mostrant un color marrò-clar-ubuntu uniforma a tota la pantalla. Llavors tinc d'entrar a terminal (ctrl+alt+f1), borrar una part del arxiu interfaces i reiniciar. Si torno a reconstruir interfaces, ja puc tornar a intermet.
Pas per pas, això es el que he fet:
*Deshabilitar network-manager
sudo /etc/dbus-1/event.d/26NetworkManagerDispatcher stop
sudo /etc/dbus-1/event.d/25NetworkManager stop
sudo sh -c "echo 'exit' > /etc/default/NetworkManagerDispatcher"
sudo sh -c "echo 'exit' > /etc/default/NetworkManager"
*/etc/network/interfaces queda així:
auto lo
iface lo inet loopback
# The WLAN interface
auto ra0
iface ra0 inet static
address 192.168.1.3
netmask 255.255.255.0
gateway 192.168.1.1
pre-up iwconfig ra0 mode Managed
pre-up iwpriv ra0 set Channel=2
pre-up iwconfig ra0 essid meu-essid
pre-up iwpriv ra0 set WPAPSK=mev-contrasenya
Crec que el que provoca la fallada es la linea "pre-up iwconfig ra0 mode Managed" dons posant-hi una configuració molt semblant que anava amb la recepta alemanya, no puc conectar pero el ordinador arranca bè:
auto ra0
iface ra0 inet static
address 192.168.1.3
netmask 255.255.255.0
gateway 192.168.1.1
dns-nameservers 192.168.1.1
pre-up ifconfig ra0 up
pre-up iwconfig ra0 essid YOURESSID
pre-up iwpriv ra0 set WPAPSK="YOURWPAPSK"
He de afegir que a més he hagut de posar les dns a Sistema/Administracio/Xarxa (però sense activar cap mès parametre. Posar la dns del router com fa l'alemany tampoc em servia. La linea "pre-up ifconfig ra0 up" no pot ser-hi, dons fa que no conecti encara que el demés estigui com a dalt.
Avans, amb el Dapper, fent-ho d'aquesta manera però sense desactivar el network-manager (que crec que no va activat com en el Eddgy i Feisty) podia entrar i conectar-me, però tardava entre 3 i 5 minuts a entrar a l'escritori desprès de posar usuari i contrasenya.
Viam si algù pot ajudar-me !! Si calen més dades dieu-ho.
Salut