PDA

View Full Version : Escànner Epson

Josep Maria
April 20th, 2007, 09:39 AM
Algú sap com instal.lar un escànner Epson V10.
El Xsane no el detecta.

Josep Maria

Josep Maria
April 22nd, 2007, 10:38 AM
Aviam
Tinc instal.lat Feisty.
El Scanner és un Epson V10, he anat a la web d'Epson, i em redirigeixen a un servei des d'on puc descarregar dos drivers : iscan-2.3.0-1.c2.i386.rpm i iscan-plugin-gt-s600-2.0.0-1.c2.i386.rpm.
Aquest Drivers son per Debian, ja que no trobo drivers per Ubuntu.
A partir d'aquest moment, no sé com fer per instal.lar-los sobre feisty.
Vet aquí el problema.

Una altra cosa, poden conviure l'Ubuntu i el Xubuntu al mateis ordinador, vull dir, si els puc tenir els dos i obrir o bé l'un o bé l'altra.

Per als amics que em van ajudar a intentar configurar la Tarja ATI, gràcies. Ara funciona bé.

Josep Maria

CarlesOriol
April 22nd, 2007, 11:34 AM
HI ha un paquet anomenat alien que serveix per convertir-los (si pot)

CarlesOriol
April 22nd, 2007, 11:34 AM
..i per cert rpm son paquets de redhat (o fedora)

CarlesOriol
April 22nd, 2007, 11:40 AM
ubuntu i xubuntu ... poden conviure en un mateix ordinador ... instal·les un, després l'altre i reserves l'espai que vulguis per cada un i bla bla bla... però crec que el millor que pots fer és en la instal·lació de ja tinguis instal·lar el paquet xubuntu-desktop si tens ubuntu o ubuntu-desktop si tens xcfei tindràs l'accés tant a gnome com a xcfe. Ja posats instal·la el kubuntu-destop i així els tens tots.

Josep Maria
April 22nd, 2007, 12:45 PM
Hola :
He instal.lat el paquet alien amb el Synaptic.
He fet el següent a la terminal : sudo alien --to-deb --scripts iscan-2.5.0-0.c2.i386.rpm
sudo alien --to-deb --scripts iscan-plugin-gt-4180-1.0.0-1.c2.i386.rpm.
Per les dos peces que he baixat.
Però no em funciona.

El que dius d'instal·lar els escriptoris, es deu fer des del Synaptic també, no és així.

Gràcies Carles Oriol.

CarlesOriol
April 22nd, 2007, 01:53 PM
si pots fer-ho amb el "simpàtic"

Josep Maria
April 22nd, 2007, 04:11 PM
Hola Carles :
On puc trobar documentació sobre com funciona el Linux, i com fer anar el terminal?

Josep maria

orestesmas
April 22nd, 2007, 06:56 PM
Aquesta pregunta és massa genèrica. La informació està repartida per tota la xarxa. Part d'ella s'inclou amb els propis programes (man). També hi ha molts paquets de documentació en HTML que pots instal·lar-te.

I finalment, hi ha el "The Linux Documentation Project" http://tldp.org Dóna-li una ullada

Josep Maria
April 22nd, 2007, 07:58 PM
Gràcies Orestes :
Sí, ja veig que hi ha un munt de guies, el que jo em refereixo és una visió general, sobre que fa el nucli del sistema, que fans els escriptoris, quina diferencia hi ha entre les distribucions...
Ubuntu funciona molt i molt bé, fora de l'escànner.
Com que fa poques setmanes que el faig anar quan em trobo que haig d'instal.lar un programa que he baixat, no sé com fer-ho.
Vaig començar amb Edgy, i després de reinstal.larlo tres o quatre vegades el vaig afinar.
Vaig actualitzar a Feisty, i la millora, per exemple dels drivers de la tarja gràfica és evident.

Gràcies pel teu consell, hi donaré una ullada.

P.S. Volia venir a la festa Feisty, però coincidia amb la festa del aniversari del meu fill...
Feu alguna trobada on un neòfit pugui fer-vos algunes preguntes?

Josep Maria

CarlesOriol
April 22nd, 2007, 08:52 PM
Si no tens cap problema amb l'anglès comença per la documentació oficial que està molt bé.

Et pots baixar els pdfs i imprimir-los: https://help.ubuntu.com/

Josep Maria
April 22nd, 2007, 10:01 PM
Gràcies Carles :
No, no tinc massa problema am l'anglès, encara que la meva llengua de treball és el Francès, que és la que domino, Català apart, és clar.

Ara ho baixo.

Josep Maria