PDA

View Full Version : targetes gràfiques noves compatibles amb Ubuntu?

bikerbaixcamp
April 19th, 2007, 11:29 PM
targetes gràfiques noves compatibles amb Ubuntu?

:)

orestesmas
April 22nd, 2007, 06:49 PM
Jo em decantaria per les Intel (i950...). Tenen controladors lliures i no presenten problemes. Normalment van integrades a les plaques base, però potser en venen de soltes.

patrickfromspain
April 22nd, 2007, 10:22 PM
Si vols una grafica decent, jo compraria una nvidia 7600gs o algo aixi. Els controladors no son lliures, pro a mi mai m'han donat problemes. El rendiment d'una 7600 es molt superior a qualsevol Intel, per si fas servir windows per jugar, y per beryl t'anira molt bé.

Si vols alguna tarjeta que tingui controladors lliures, o trobes alguna radeon 9xxx (models vells, no t'ho recomano) o et decantes per alguna placa base d'intel amb la grafica intregrada.

Salut!

Fang5
April 25th, 2007, 03:21 PM
Jo em vull afegir a la recomanació de no a les ati, es un malson per configurar-les.

CarlesOriol
April 25th, 2007, 05:57 PM
No estic d'acord amb tu.

La majoria de les nvidia d'avui ténen un problema en el beryl (black window bug) quan s'obren gran quantitat de finestres i degut a que ningú més que ells no té accés al ventre de la bèstia això segueix pendent de solucionar i l'entorn gràfic de qualitat encara no és estable per a molts.

Si m'he de comprar una gràfica nova o ordinador perfereixo mil cops una que la comunitat pugui participar a una que si els interessos comercials de la companyia que té el monopoli de l'informàtica no vol pot bloquejar (pagant es clar) el desenvolupament del nostre sistema.

Aquest bug es conegut per nvidia des de fa més d'un any. Malgrat totes les actualitzacions noves no s'ha solucionat i gracies a la bifurcació interna de drivers d'aquesta companyia molts usuaris amb gràfiques antigues s'han quedat fora de joc.

patrickfromspain
April 25th, 2007, 07:25 PM
la majoria? Jo no sento tantes queixes sobre aquest bug.. n'he sentit, pro tampoc tantisimes i a mi beryl hem va de maravella amb una 6600.

Si, d'acord, es una merda que el driver no sigui lliure, pro be.. que hi harem. Jo no vull un sobretaula amb grafica d'intel i no boicotejare a nvidia. De tant en quant m'agrada obrir l'XP i fer una partideta al Need For Speed.. que hi farem :)

Intel tampoc es perfecte.. la proba son els seus drivers per les inalambriques..

CarlesOriol
April 25th, 2007, 08:18 PM
El need for speed funciona amb el cedega no cal que engeguis el uindous home!

patrickfromspain
April 25th, 2007, 10:16 PM
anda, es vritat.. llastima que no m'agrada gens el cedega.. el rendiment mai ha sigut el mateix que en windows.. i en una 6600 i jocs tan nous.. es nota. Amb el battlefield 2 era brutal la diferencia..

en fi, tu, jo i el maquinari/ software privatiu no ens posem d'acord ;)