PDA

View Full Version : compartir windows-ubuntu

tfabregat
April 14th, 2007, 04:28 PM
Hola,

Fa uns mesos, engrescat per la filosofia Linux, vaig decidir carregar-me Ubuntu. Ho vaig fer amb prudència, sense prescindir del Windows. No en se gaire i tot em resulta prou feixuc. De totes maneres me'n vaig sortir a base d'unes quantes patacades.

Una se les coses que volia mantenir era la possibilitat d'accedir als meus documents des de Windows i Ubuntu indistintament. Pel que havia llegit això era possible. Després de diversos assajos vaig optar per fer això:

hda1 ntfs per a Windows
hda2 ubuntu
hda3 FAT32 documents
hda4 fat32 copia de seguretat

Ara, en canvi em trobo que cada cop entro a Ubuntu he de montar de nou la partició dels Documents via Terminal si vull accedir-hi.

M'ho vaig mirar del dret i del revès.Vaig consultar el Wiki d'Ubuntu i no m'ha funcionat.
Què cal fer doncs, per aconseguir accedir als meus documents només entrant a Ubuntu, automàticament.

A veure si algú em pot donar l'empenta final. Gràcies!

lluisanunez
April 14th, 2007, 04:49 PM
Depenent del que digui el teu /etc/fstab, et caldrà modificar o afegir la línia per la partició FAT. Suposant que la partició és hda3, hauria de dir una cosa com:

/dev/hda3 /media/windows vfat iocharset=utf8,umask=000 0 0

/media/windows ha d'estar creat prèviament.

tfabregat
April 14th, 2007, 05:25 PM
Hola,

Aquesta és la informació del fstab. Enlloc d'anomenar-lo windows l'hi dic hda3:

/dev/hda3 /media/hda3 vfat defaults,nls=utf8,umask=0000,gid=46 0 0
/dev/hda4 /media/hda4 vfat defaults,nls=utf8,umask=0000,gid=46 0 1

Creus que està malament?

Gràcies.

lluisanunez
April 14th, 2007, 05:51 PM
A mi els valors que poses em semblen correctes. Potser és qüestió de sintaxi (cometes, =, espais...)?

tfabregat
April 14th, 2007, 06:08 PM
Hola,

Em sembla que ensopego sempre amb la mateixa pedra. No va. Mira què em diu:

mount: wrong fs type, bad option, bad superblock on /dev/hda3,

missing codepage or other error

in some cases useful info is found in syslog - try

dmesg | tail or so

D'aquí no passo. Si vull accedir-hi haig de muntar-lo des de l'editor d'ordres cada cop que obro Ubuntu.

Alguna idea?

Gràcies

lluisanunez
April 14th, 2007, 06:13 PM
I des del terminal no et dóna cap error?
Has mirat si a syslog apareix alguna informació útil?
Si manualment funciona, s'ha de poder establir a fstab... però no tinc més idees :confused:

tfabregat
April 14th, 2007, 06:56 PM
Hola Lluïsa,

Ara sí, ho hem aconseguit. Com? Esborrant de nou tot el que es referia a les particions de Windows (Fstab) i he deixat que es faci automàticament, segons les intruccions del wiki d'Ubuntu. Temps enrere ja les havia utilitzat però no havia fet servir l'opció automàtica sinó la manual i em vaig posar de peus a la galleda.

La informació és a:
https://help.ubuntu.com/community/AutomaticallyMountPartitions?highlight=%28mount%29 %7C%28partitions%29

Gràcies :D :D

lluisanunez
April 14th, 2007, 07:46 PM
Està molt bé aquest wiki :D

I què diu ara fstab? per curiositat

tfabregat
April 14th, 2007, 10:16 PM
Hola de nou Lluïsa,

Tal com em demanes, aquí tens el text del fitxer :

# /etc/fstab: static file system information.
#
# <file system> <mount point> <type> <options> <dump> <pass>
proc /proc proc defaults 0 0
/dev/hda5 / ext3 defaults,errors=remount-ro 0 1
/dev/hda6 none swap sw 0 0
/dev/hdc /media/cdrom0 udf,iso9660 user,noauto 0 0
#Added by diskmounter utility
/dev/hda1 /media/hda1 ntfs ro,user,fmask=0111,dmask=0000 0 0
/dev/hda3 /media/hda3 vfat rw,user,fmask=0111,dmask=0000 0 0
/dev/hda4 /media/hda4 vfat rw,user,fmask=0111,dmask=0000 0 0

No se interpretar-ho, però s'assembla moltíssim al que tenia.
M'he decidit a fer-ho així després d'adonar-me que l'autor de les instruccions del Wiki feia molt d'èmfasi en què era un error molt comú i que per arreglar-ho calia fer net i deixar que es preparés de forma automàtica.

Gràcies,

A reveure,

lluisanunez
April 14th, 2007, 11:36 PM
Hola,
les diferències (que jo veig) són que especifica rw (lectura / escriptura) en comptes de deixar-ho a defaults, i que els drets els estableix amb comandes diferents (user, dmask, fmask en comptes de umask i gid)
També diu que els ha muntat diskmounter, que és un script que et descarregues del mateix wiki. Moltes gràcies per la info. Em va molt bé perquè he recomanat Ubuntu a molta gent i he de poder ajudar-los amb aquests temes (particions, etc) que fan una mica de por :-/