PDA

View Full Version : Ubuntu, fins a quin punt es debian?

PellRoja
March 11th, 2007, 05:41 PM
Bones, tinc un dubte, sobre la teoria de Ubuntu, i fins a quin punt es una debian.

El que jo tenia entès es que ubuntu es basa en debian, osigui que te els seus propis repositoris amb els seus paquets creats especialment per el seu sistema, heretant el sistema de arxius, i el synaptic i apt-get.

Algú em sabria dir fins a quin punt Ubuntu depen de debian? Si realment els paquets de Ubuntu son directament agafats dels repositoris unestable de debian, pot arribar a ser molt important en el futur de ubuntu.

El perill que Ubuntu es torni la distro més popular, pot fer que al ser una empresa com qualsevol altre se li girin els arguments quan els i dongui la gana. Si la depenencia de debian es forta, fins a cert punt Ubuntu no podria continuar, sense debian al cap devant.

Nose son unes reflexions una mica caotiques que estic tenin aquests dies :P

Per això m' agradaria saber fins a quin punt ubuntu depen de debian.

RainCT
March 11th, 2007, 06:14 PM
Doncs no sé fins a quin punt en depén (però diría que tot el que hi ha als repositoris ha estat compilat especialment per a Ubuntu). El que si que està clar és que Canonical assegura que Ubuntu sempre serà lliure, i encara que canvies (si això fos legal, no ho sé), tot el que ja han fet ja és Open Source de forma irreversible, així que podria sortir-ne una versió derivada (com va passar quan van dir de fer Mambo de pagament, que va sortir el Joomla!).

AlexMuntada
June 1st, 2007, 06:52 PM
Algú em sabria dir fins a quin punt Ubuntu depen de debian? Si realment els paquets de Ubuntu son directament agafats dels repositoris unestable de debian, pot arribar a ser molt important en el futur de ubuntu.

En depèn totalment: com tu dius els paquets provenen originalment dels de Debian i, només en alguns casos, els adapten al seu gust (sobretot els de main), però n'hi ha molts que són exactament iguals.

Quant a si algú es podria carregar l'Ubuntu atacant primer a Debian és totalment factible, i per això a Ubuntu li interessa que Debian segueixi sent la base sobre la qual treballar i no pas anar a la seva totalment. És clar que no tothom ho veu així... ;)

CarlesOriol
June 1st, 2007, 07:36 PM
La pregunta divertida és: actualment amb el creixement brutal que hi ha en la comunitat ubuntaire, debian fins quin punt comença a ser ubuntu?

O dit d'una altra manera si bé es veritat que els upstreams de la majoria dels paquets provenen de debian, fins on deban s'està realimentant de l'activitat d'ubuntu?

Tot son formes de veure el programari lliure. I el que té de bó el programari lliure és que qualsevol pot reaprofitar una feina que tu hagis fet en un programa en una distribució i incloure-la en un altre programa en una altra distribució.

Personalment m'agrada moltissim l'esperit del rerefons d'ubuntu basat sempre en la gent i principalment en grups lliures de persones. Per exemple en ubuntu els projectes son responsabilitat de grups amb els que pots participar si vols.