PDA

View Full Version : Problemes al instal·lar ubuntu-netbook



open-pitu
January 20th, 2011, 01:57 AM
Bones!

Ja fa dies que tinc ganes de provar el nou entorn d'escriptori que incorporarà Ubuntu en la propera versió. Per a fer-ho, tenint Ubuntu 10.04, cal instal·lar el paquet ubuntu-netbook.

Quan executo l'apt-get tot fa bona pinta exceptuant que vol baixar paquets relacionats amb l'OpenOffice, ja que ja fa un temps (de seguida que vaig poder) em vaig passar a LibreOffice.

De manera que salta aquest error:



S'està desempaquetant openoffice.org-common (de .../openoffice.org-common_1%3a3.2.0-7ubuntu4.1_all.deb) ...
dpkg: s'ha produït un error en processar /var/cache/apt/archives/openoffice.org-common_1%3a3.2.0-7ubuntu4.1_all.deb (--unpack):
s'està intentant sobreescriure «/usr/bin/ooffice», que també està en el paquet libreoffice-common 1:3.3.0~rc2-3lucid1
S'han trobat errors en processar:
/var/cache/apt/archives/openoffice.org-common_1%3a3.2.0-7ubuntu4.1_all.deb
E: Sub-process /usr/bin/dpkg returned an error code (1)

No sé si algú més si ha trobat, o si el què es pot fer és evitar que intenti instal·lar aquest paquet...

Espero les vostres respostes!

wgarcia
January 20th, 2011, 06:33 AM
Em sembla que el paquet es diu únicament "unity" i no "ubuntu-netbook", per tant hauries de fer

sudo apt-get install unity

i en entrar et donarà opció d'escollir entre la sessió normal o unity.


Potser millor per provar-ho és crear-se una màquina virtual i instal·lar l'alpha de 11.04, perquè s'estan introduint molts canvis respecte al que hi ha ara als netbooks.

kimet
January 20th, 2011, 10:16 AM
LibreOffice es un fork d'OpenOffice, sembla alguns paquets estan anomenats igual i apt-get, al intentar resoldre dependències es troba amb algun conflicte.
Prova a retenir OpenOffice o el paquet que crea conflictes.
(hauries de tenir en compte que libreoffice està en experimental ;))

open-pitu
January 20th, 2011, 02:07 PM
wgarcia: EL de Unity és per a la 10.10, per a la 10.04 és ubuntu-netbook. Tot i així també ho he provat amb unity i dóna els mateixos problemes. En un altre PC tinc intenció d'instal·lar-hi la versió 11.04 per veure què tal, però em faria gràcia veure en el portàtil si em pot anar bé, ja que properament hi haurà una "lluita" entre Unity i Gnome3.

kimet: com es configura per a que no instal·li aquest paquet d'OO common?

Moltes gràcies als dos! Algú ha provat el nou entorn d'escriptori?

wgarcia
January 20th, 2011, 03:15 PM
Em sembla que Unity es va introduir per primer cop a la 10.10.

Perquè no actualitzi openoffice la instrucció pot ser

sudo "echo openoffice hold" | dpkg --set-selections

però no sé si no continuaràs tenint problemes de conflicte de dependències entre l'openoffice i el libreoffice.

En quant al conflicte crec que serà entre gnome-shell i unity, i no entre gnome3 i unity perquè unity no deixa d'estar construït sobre gnome3. Una altra cosa que he observat que és que hi ha una mena de convergència entre gnome-shell i unity, moltes coses de gnome-shell s'estan semblant a algunes coses que fa unity.

No l'he provat a les versions alpha de la natty (sí a un netbook amb 10.10 però està evolucionant molt), però si vols veure algun vídeo el pots trobar per exemple a:

http://www.webupd8.org/2011/01/unity-3d-gets-new-experimental-options.html

wgarcia
January 20th, 2011, 03:16 PM
Em sembla que Unity es va introduir per primer cop a la 10.10.

Perquè no actualitzi openoffice la instrucció pot ser

sudo "echo openoffice hold" | dpkg --set-selections

però no sé si no continuaràs tenint problemes de conflicte de dependències entre l'openoffice i el libreoffice.

En quant al conflicte crec que serà entre gnome-shell i unity, i no entre gnome3 i unity perquè unity no deixa d'estar construït sobre gnome3. Una altra cosa que he observat que és que hi ha una mena de convergència entre gnome-shell i unity, moltes coses de gnome-shell s'estan semblant a algunes coses que fa unity.

No l'he provat a les versions alpha de la natty (sí a un netbook amb 10.10 però està evolucionant molt), però si vols veure algun vídeo el pots trobar per exemple a:

http://www.webupd8.org/2011/01/unity-3d-gets-new-experimental-options.html

kimet
January 20th, 2011, 03:17 PM
kimet: com es configura per a que no instal·li aquest paquet d'OO common?

Si uses synaptic localitzes el paquet i al menu de dalt selecciones paquet i bloca la versió.

Si aptitude: aptitude hold paquet.

open-pitu
January 21st, 2011, 12:19 AM
Bones amb les pistes que m'heu donat he conseguit alguns avanços. Puntualitzo que teníeu raó, que cal el paquet unity, però aquest no el trobo per a la 10.04.

El què he fet és:




$ sudo aptitude hold openoffice.org-common
$ sudo aptitude hold openoffice.org-common
$ sudo aptitude install ubuntu-netbook


Amb això he conseguit tenir la versió netbook, amb les seves limitacions, sobretot la de no poder modificar el menú principal. Navegant he trobat aquest link (http://caymcorp.wordpress.com/2010/05/05/anadir-applets-al-panel-de-ubuntu-netbook-edition-10-04/) que es resumeix en:




$ sudo ln -s /etc/xdg/xdg-une/autostart/maximus-autostart.desktop /etc/xdg/autostart/
$ sudo ln -s /etc/xdg/xdg-une/autostart/maximus-autostart.desktop /etc/xdg/autostart/
$ sudo ln -s /etc/xdg/xdg-une/autostart/netbook-launcher.desktop /etc/xdg/autostart/
$ sudo ln -s /usr/share/gconf/une/default/20_une-gconf-default /usr/share/gconf/defaults/
$ sudo ln -s /usr/share/gconf/une/mandatory/20_une-gconf-mandatory /usr/share/gconf/defaults/
$ sudo update-gconf-defaults


I el resultat és que en la nostra antiga versió de Gnome podem posar-hi la interfície de l'altre entorn, podem modificar els applets.

El tema és, no aconseguiexo trobar el repositori on Ubuntu 10.04 pot instal·lar el paquet unity, per tal de provar l'entorn, i que en principi en la 10.10 és amb aquest paquet. Algú ho ha provat?

Moltes gràcies per les vostres respostes!!

wgarcia
January 21st, 2011, 08:37 AM
En aquest enllaç

http://digitizor.com/2010/05/10/how-to-install-unity-in-ubuntu-10-04-lucid-lynx/

dóna un PPA on sembla que hi ha el unity per 10.04, però també hi ha una nota que diu ara no està funcionant.

open-pitu
January 24th, 2011, 11:30 PM
I certament no troba el paquet Unity. He buscat molt per a la xarxa i no he conseguit trobar aquest paquet. Si algú el troba que comparteixi el repositori, jo així ho faré tant bon punt el trobi!