PDA

View Full Version : PX1246E-1ETC usb remote control

skaltern
October 1st, 2009, 03:03 PM
I've bought this toshiba remote control, and every time i connect the IR usb on my computer whith the ubuntu 9.04 instaled, it start work whithout LIRC isntalled. The problem is that the buttons are wrong and some of them dosen't work. Every time i'll go to a forum everyone say that i've to install LIRC. I had done all the things and the all the time anything happens. I could start or stop the LIRC install or uninstall LIRC and everythig be the same. Some one can help me how can i confgure or map the keys of the remote control.

Alguém me pode Ajudar? Eu comprei o controlo remoto da toshiba e quando liguei ao meu pc (ubuntu 9.04) o dispositivo de infravermelhos por USB, começou logo a funcionar sem eu ter feito qualquer tipo de instalação, o problema é que parte dos botões não funcionam e a outra parte está errada. Quando vou aos vários fóruns todos me dizem para instalar o LIRC, já o fiz varias vezes instalei e desinstalei fui buscar o .conf e posso fazer start e stop as vezes que entender que o comando continua sempre a funcionar e de forma errada. Alguém sabe como me ajudar ou a fazer a instalação correcta do LIRC ou a mapear as teclas de forma correcta.

Thanks,
Obrigado.