PDA

View Full Version : Jaunty Jackalope no detecta l'ATI 9550



kukat
April 24th, 2009, 07:56 AM
He obert altre fil per a veure que ha passat amb la targeta ATI. El problema és el següent: Ara mateix tinc els efectes activats en "Normal" (!!!) però quan vaig a "Sistema", "Administració", "Controladors de Maquinari", em diu: "Aquest sistema no utilitza controladors de propietat", i no em surt res (completament en blanc), per activar l'ATI 9550.

He fet una comprovació del sistema en "Sistema", "Administració", i em posava açò: "RV350 AS [Radeon 9550] (Secondary)" (entre altres coses).

Jordilin m'ha dit que faça un lspci en la línia d'ordres. Em posa el següent:

00:00.0 Host bridge: Silicon Integrated Systems [SiS] 741/741GX/M741 Host (rev 03)
00:01.0 PCI bridge: Silicon Integrated Systems [SiS] SiS AGP Port (virtual PCI-to-PCI bridge)
00:02.0 ISA bridge: Silicon Integrated Systems [SiS] SiS963 [MuTIOL Media IO] (rev 25)
00:02.1 SMBus: Silicon Integrated Systems [SiS] SiS961/2 SMBus Controller
00:02.5 IDE interface: Silicon Integrated Systems [SiS] 5513 [IDE]
00:02.7 Multimedia audio controller: Silicon Integrated Systems [SiS] AC'97 Sound Controller (rev a0)
00:03.0 USB Controller: Silicon Integrated Systems [SiS] USB 1.1 Controller (rev 0f)
00:03.1 USB Controller: Silicon Integrated Systems [SiS] USB 1.1 Controller (rev 0f)
00:03.2 USB Controller: Silicon Integrated Systems [SiS] USB 2.0 Controller
00:04.0 Ethernet controller: Silicon Integrated Systems [SiS] SiS900 PCI Fast Ethernet (rev 90)
01:00.0 VGA compatible controller: ATI Technologies Inc RV350 AS [Radeon 9550]
01:00.1 Display controller: ATI Technologies Inc RV350 AS [Radeon 9550] (Secondary)


Per cert, l'ATI funciona sobre AGP, no sobre PCI!!! (per si pot tindre alguna cosa a veure)

Ah! i vaig baixar els controladors de la web d'AMD i em surt el següent missatge a l'instal·lar-ho:

Error: ./default_policy.sh does not support version
default:v2:i686:lib::none:2.6.28-11-generic; make sure that the version is being
correctly set by --iscurrentdistro


Gràcies!

kukat
April 24th, 2009, 07:58 AM
Per el que veig, el que passa es que la Jaunty està gastant la gràfica que té la placa base integrada! El problema es com activar l'ATI.

Per cert, funciona tot de meravella, a pesar de no tindre l'ATI (!!!!) :)

papapep
April 24th, 2009, 08:07 AM
el que passa es que la Jaunty està gastant la gràfica que té la placa base integrada

...mmm....mmmm...en tot cas, l'Ubuntu farà servir la gràfica on tinguis endollada la pantalla, no????....difícilment en farà servir una, mentre tens la pantalla endollada a una altra... 8-[

kukat
April 24th, 2009, 08:44 AM
Ja.....el problema es que està endollada a l'ATI...però pareix que estiga utilitzant altra cosa! A no ser que ATI haja fet lliures els controladors i per això em diu que no està gastant-ne de propietaris! :)

joseap
April 24th, 2009, 11:09 AM
Una proposta, prova d'instalar l'ultim paquet de ati per linux. El trobaras directament a la pagina de ati.

Potser ajuda, t'instala y configura tot amb el ati control center.

Salut!

PatrickVogeli
April 24th, 2009, 02:53 PM
jo encara no hi veig el problema... que es el que no et funciona? Si tot et va bé, no hi ha cap problema no?

kukat
April 24th, 2009, 05:21 PM
mmm....Hi ha alguna forma de saber si l'ATI està funcionant correctament? bé, de moment tampoc he tingut temps de comprovar-ho tot, però em pareix estrany que no detecte que hi puc instaŀlar els controladors restringits.
Ja provaré amb el Open Arena i comente. De totes formes, seria convenient saber com puc instalar el Catalyst Control Center, ja que em tira l'error que he comentat abans.

De totes formes, si està funcionant l'ATI sense haver instaŀlat cap controlador propietari, es un gran pas per al programari lliure...jejeje

Salut!

Daerun
April 24th, 2009, 06:01 PM
Fa poc ATI va alliberar unes quantes targetes, però si no recordo malament eren de la serie 4000-escaig, no de la 9000 :P

Jpedros2
April 25th, 2009, 08:47 AM
Hola Kukat, mira, jo he instal·lat Jaunty en dos portàtils amb tarja ATI, el més modern (des d'on estic escrivint) té una "ATI Mobility Radeon HD 3450", i va perfectament amb els drivers lliures, sempre i quan no li demanes efectes d'escriptori o acceleració gràfica. He instal·lat els controladors propietaris que mostra ubuntu a l'apartat "controladors de maquinari".
Pel que fa a l'altre portàtil és un clònic amb tarja ATI Radeon de fa 5-6 anys, i em funciona perfectament, amb efectes d'escriptori, amb els drivers lliures que per defecte li coloca Ubuntu. No l'he provat amb jocs com l'Arena.

--
Jesús

Edite perquè he escrit una informació incorrecta, disculpeu.

kukat
April 25th, 2009, 12:20 PM
Doncs a part de que l'ordinador va de meravella (molt ràpid! ) l'acceleració de la targeta gràfica es inexistent. L'OpenArena no funciona correctament, i em diu alguna cosa de MESA DRIVER.

¿¿¿¿?¿?¿¿?

kukat
April 25th, 2009, 12:36 PM
Buscant al Synaptic he vist que tinc instaŀlat açò:

X.Org X server -- ATI Radeon display driver

Ara em faltaria el fglrx per l'acceleració gràfica, si no m'equivoque!

"Note that this is not the same as the ATI-provided, binary-only, 'fglrx'
driver, which provides additional 3D functionality for some newer Radeon
cards, but is not supported."


EDITO: Si instaŀlo el paquet "xorg-driver-fglrx", serà com si instalés el driver que em proporciona ATI??? no vull espatllar l'entorn gràfic!

Jpedros2
April 25th, 2009, 12:50 PM
Hola kukat...
Hi ha dos tipus de persones:
Les que ja han espatllat alguna vegada l'entorn gràfic
i les que l'espatllaran en algun moment en el futur...

per altre costat, abans t'he donat una informació incorrecta: en el portàtil més nou SI tinc els drivers propietaris instal·lats, en el més antic no. En ambdòs casos tinc una tarja gràfica ATI, com tu, però la més antiga me proporciona efectes d'escriptori sense haver de fer res.
Sort.
--
Jesús

kukat
April 25th, 2009, 01:21 PM
Tens raó, jo també tinc els efectes en mode "normal" sense haver fet res....bé, provaré a veure si puc fer-me amb l'acceleració gràfica!
Faré una còpia de Xorg....i a provar! jejej
Salut!

kukat
April 25th, 2009, 02:36 PM
Doncs no
No funciona instal·lant el driver aquest.....S'havia espatllat l'entorn gràfic

he tingut que entrar a la consola de recuperació, i després de provar d'arreglar l'entorn gràfic, solament s'ha arreglat amb açò:

aptitude purge xorg-driver-fglrx

Salut!

Continuarem lluitant a veure que passa......

kimet
April 25th, 2009, 03:41 PM
Si tens instal.lat el paquet "mesa-utils" pots fer:


$ glxinfo | grep direct


Pot ser que no tinguesis bé el xorg.conf....
Despres d'instal.lar "fglrx" a hon diu section device:


Section "Device"
Identifier "Configured Video Device"
Driver "fglrx"
EndSection

salut.

kukat
April 25th, 2009, 05:59 PM
El primer em diu açò

kukat@kukatmaulet:~$ glxinfo | grep direct
direct rendering: Yes

Lo del fglrx........es que s'espatlla tot....no se....

kimet
April 25th, 2009, 07:11 PM
Si et diu que "yes" es que tens la acceleració activada.

Fes:
$ glxgears

A veure si es veuen els engranatges.

Salut.

kimet
April 25th, 2009, 07:35 PM
Potser també et falten aquests paquets:

"libgl1-mesa-dri" i "libgl1-mesa-glx"

Pots instalar-los amb synaptic.

A veure si tens sort.

kukat
April 26th, 2009, 10:13 AM
Si, surten les els engranatges, però els paquets que comentes els tinc instaŀlats....
Pot ser falte algún altre?
libgl1-mesa-swx11 ????

:confused:

Jpedros2
April 26th, 2009, 11:20 AM
Benvolgut Kukat
m'has salvat la vida!
Parlant de carregar-se l'entorn gràfic, mentre intentava instal·lar la darrera versió dels drivers d'ATI, naturalment i com era d'esperar, m'he carregat les X.
El dpkg-reconfigure xserver-org, que altres vegades m'havia permés recuperar-lo, es mostrava inútil, igual que la utilitat d'autorecuperació que incorpora Jaunty.
Total que de presa i corrents he engegat el portàtil vell i he començat a descarregar una nova imatge de Jaunty amb la idea d'instal·lar-la de nou abans que la meva dona arribés a casa i necessités l'ordinador.
(Sempre em renya perquè quan les coses van, jo continue trastejant fins carregar-me l'entorn gràfic).

Total, que he vist que tu ho havies arreglat amb

aptitude purge xorg-driver-fglrx

i, efectivament,aquesta línia m'ha lliurat d'una bronca domèstica.
... et convidaria a un café.

Moltes gràcies.
--
Jesús

kukat
April 26th, 2009, 11:40 AM
He trobat una possible solució!!!!!

http://www.tuxapuntes.com/drupal/?q=node/1326


Ara en reiniciar, si no explota res, ho donaré per cert!! De moment ho penje ací, ja que a pesar de que a mi no em funcione, igual a algú li pot resultar útil!

Vaig a veure.....


EDITO: NO FUNCIONA! per al qui vullga provar-ho, fa exactament el mateix que quan he instal·lat el fglrx des del synaptic. L'entorn gràfic es trenca, i soles es pot llevar amb el comandament:
aptitude purge xorg-driver-fglrx

kimet
April 26th, 2009, 01:48 PM
Kukat, si et diu direct rendering: yes, és que tens acceleració gràfica.
El que passa és que pot ser que el driver lliure no funciona tant bé com el privatiu amb determinades aplicacions
Si no pots fer funcionar determinats jocs que t'interessen hauràs d'instal.lar el fglrx.

Possiblement, la causa de que és trenqui (que no és carregui) és que has de modificar el paràmetres a /etc/X11/xorg.conf ja que sembla que el jaunty no ho fa automàticament. Hi has de posat a la secció "device" el que t'he dit al post anterior. Si no t'arrenqués sempre el pots tornar a editar amb "nano" desde la consola:
nano /etc/X11/xorg.conf i tornar a l'estat anterior.

Però també podria ser un bug:(

kukat
April 26th, 2009, 02:45 PM
ara mateix, el meu xorg.conf està així (per si serveix d'alguna cosa)


Section "Device"
Identifier "Configured Video Device"
EndSection

Section "Monitor"
Identifier "Configured Monitor"
EndSection

Section "Screen"
Identifier "Default Screen"
Monitor "Configured Monitor"
Device "Configured Video Device"
EndSection

Pareix que hi haja poca cosa......la veritat....
Em recomana algú el Envy per al Jaunty??
Salut!