PDA

View Full Version : [SOLVED] Cq60-125es

dmartinez116
February 7th, 2009, 01:55 AM
Hola Comunitat, este és el meu primer post, encara que utilitze ubuntu esporàdicament des de fa poc més d'un any.

Tinc un nou portatil, un Compaq Presario CQ60-125ES. Ubuntu 8.10 està instal·lat perfectament, cap problema amb la instal·lació, partició, etc...

La resolució de pantalla la detecta correctament, però tinc un parell de dubtes:
1.- La targeta de video és una nvidia 8200m, al administrador de maquinari em recomana que active els drivers propietaris... i ha algun problema amb això?
2.- La targeta wifi integrada amb el portatil no funciona correctament, no la detecta, que puc fer?

Moltes gràcies i espere la vostra ajuda.

papapep
February 7th, 2009, 10:29 AM
Benvingut, dmartinez116.

Respecte el que preguntes:

1.- No ho sé. T'hauria de funcionar correctament, per això és el controlador del fabricant, però mai se sap.

2.- Ens hauries de dir exactament quina placa wifi tens, sinó ens obligues a buscar-ho a nosaltres...

Enganxa aquí el resultat de fer en un terminal:

lspci

dmartinez116
February 7th, 2009, 06:37 PM
Moltes gràcies papapep.

El punt 1 ja el tinc resolt, amb els drivers del fabricant, tot perfecte.

El punt 2 em porta de cap.

He provat el que diu ací:
Et comente un poc el que he anat fent:
He provat este howto:
http://madberry.org/2008/11/how-to-get-atheros-ar242x-to-work-on-810-intrepid-ibex/
Ara si faig un iwconfig em detecta una targeta wifi, però no puc fer que connecte amb l'Access Point.

A tot açò, el botó del portàtil sempre esta de color taronja. (Amb Güindows quan està la wifi activa el boto és de color blau) Això em fa pensar que el botó no està actiu, però amb el iwconfig apareix la wifi... no se.

A tot açò, he executat el commandament que me demanares: lspci, el resultat és este:

00:00.0 RAM memory: nVidia Corporation MCP78S [GeForce 8200] Memory Controller (rev a2)
00:01.0 ISA bridge: nVidia Corporation Device 075e (rev a2)
00:01.1 SMBus: nVidia Corporation MCP78S [GeForce 8200] SMBus (rev a1)
00:01.3 Co-processor: nVidia Corporation MCP78S [GeForce 8200] Co-Processor (rev a2)
00:01.4 RAM memory: nVidia Corporation MCP78S [GeForce 8200] Memory Controller (rev a1)
00:02.0 USB Controller: nVidia Corporation MCP78S [GeForce 8200] OHCI USB 1.1 Controller (rev a1)
00:02.1 USB Controller: nVidia Corporation MCP78S [GeForce 8200] EHCI USB 2.0 Controller (rev a1)
00:04.0 USB Controller: nVidia Corporation MCP78S [GeForce 8200] OHCI USB 1.1 Controller (rev a1)
00:04.1 USB Controller: nVidia Corporation MCP78S [GeForce 8200] EHCI USB 2.0 Controller (rev a1)
00:06.0 IDE interface: nVidia Corporation MCP78S [GeForce 8200] IDE (rev a1)
00:07.0 Audio device: nVidia Corporation Realtek ALC1200 8-Channel High Definition Audio Codec (rev a1)
00:08.0 PCI bridge: nVidia Corporation MCP78S [GeForce 8200] PCI Bridge (rev a1)
00:09.0 IDE interface: nVidia Corporation Device 0ad0 (rev a2)
00:0a.0 Ethernet controller: nVidia Corporation MCP78S [GeForce 8200] Ethernet (rev a2)
00:0b.0 PCI bridge: nVidia Corporation MCP78S [GeForce 8200] PCI Express Bridge (rev a1)
00:14.0 PCI bridge: nVidia Corporation Device 077a (rev a1)
00:18.0 Host bridge: Advanced Micro Devices [AMD] Family 11h HyperTransport Configuration (rev 40)
00:18.1 Host bridge: Advanced Micro Devices [AMD] Family 11h Address Map
00:18.2 Host bridge: Advanced Micro Devices [AMD] Family 11h DRAM Controller
00:18.3 Host bridge: Advanced Micro Devices [AMD] Family 11h Miscellaneous Control
00:18.4 Host bridge: Advanced Micro Devices [AMD] Family 11h Link Control
02:00.0 VGA compatible controller: nVidia Corporation Device 0845 (rev a2)
07:00.0 Ethernet controller: Atheros Communications Inc. AR242x 802.11abg Wireless PCI Express Adapter (rev 01)

Ara mateix estic connectat a la xarxa amb un usb de zyxel connectat al portatil, t'ho dic per si influeix amb el lspci.

Gràcies de tot.

papapep
February 7th, 2009, 09:52 PM
Ara si faig un iwconfig em detecta una targeta wifi, però no puc fer que connecte amb l'Access Point.

Doncs si l'iwconfig et mostra l'interfície sense cables vol dir que ho tens bé. Ara cal que expliquis això de "no puc fer que connecte amb l'Access Point". Nosaltres no veiem des d'aquí ni el que fas, ni el que et respon l'ordinador... :-)

Jo també tinc aquesta mateixa placa a un Aspire One, i amb el Wicd (http://wicd.sourceforge.net/) em funciona de perilles, o sigui que segur que te'n surts si ens ho expliques bé. ;-)

dmartinez116
February 8th, 2009, 07:33 PM
Gràcies de nou papapep.

Jo faig servir ubuntu amb gnome, no conec Wicd.

El que faig és que a dalt a l'esquerra, on apareix la icona de les xarxes faig un clic (com faig amb la usb) i apareix una llista amb els AP's disponibles, però amb l'atheros de la placa no hi ha manera.

En windows la tarja apareix com una atheros 5007 (per si val d'ajuda)

El botó de desconnexió/connexió de xarxes inalàmbriques no tindrà res a vore?

Demana el que vullgues saber, que jo t'ho explique el millor que puga.

NOTA: Allò de que no pots vore el que faig amb l'ordinador ni el que em respon... és perquè vols... quan vullgues tens un café/cervessa pagada en ma casa... jeje ;)

papapep
February 8th, 2009, 07:52 PM
Jo faig servir ubuntu amb gnome, no conec Wicd.

Amb el gnome-network-manager, que és el que estàs fent servir tu, jo no he estat capaç de fer connectar l'Atheros aquesta que tenim. Amb Wicd, oli en un llum. I a d'altra gent (coneguda) li ha passat el mateix.

però amb l'atheros de la placa no hi ha manera

No hi ha manera de que t'apareguin els ap's o et surten i no hi ha manera de connectar-hi?
Si et surten, quines dades poses per connectar i on les poses? quin xifrat té el teu ap?

El botó de desconnexió/connexió de xarxes inalàmbriques no tindrà res a vore?

...home....si la placa està desconnectada, doncs és clar que difícilment funcionarà. Ara bé, en aquest moment entra la meva clàssica frase: això ho has de saber tu que ets davant la màquina :-)

Em sembla que per un café/cervesa (i considerant l'accent que gastes, que em dóna pistes de que no estem físicament massa aprop) no agafo ni les claus del cotxe...de mariscada per amunt, oiga! :-P

dmartinez116
February 8th, 2009, 08:48 PM
Val, si tu no has pogut, que estas al forum des de l'abril del 2007, no vaig a poder jo en 2 dies... així que la pregunta és... com desinstal·le el de gnome i instal·le el Wicd??? amb el gestor de packets synaptic?

Quant al botó, el que passa és el que et dia en un altre missatge... que jo el polse, però no és fica blau, sempre està de color taronja, però si no estiguera actiu no eixiria al iwconfig, no?

En fi... vaig a provar a desinstal·lar el gnome network manage i instal·lar el Wicd i ja et conte.

La mariscada la deixarem per a quan passe la crisi (però per ací el més comú és una bona paella ;))

dmartinez116
February 8th, 2009, 09:08 PM
Be, misteris de la informàtica...

Ja està resolt... el curios és que no he fet res.

Pareix ser que el botó funciona, però no canvia el color de la llum.

Està sempre taronja, però si el polse o no... funciona o no.

Ja estic connectat.

Per cert... hi ha alguna manera de rebre un correu cada vegada que algú respon a un post en el que has escrit?

Gràcies per tot... prompte tornaré amb més preguntes... jeje

papapep
February 8th, 2009, 09:17 PM
Per a instal·lar el wicd (en el mateix procés, es desinstal·larà el gnome-network-manager, meravelles del sistema de paquets de Debian...) et cal seguir les indicacions de la pàgina de wicd (http://wicd.sourceforge.net/download.php).

Edites el fitxer /etc/apt/sources.list:

sudo nano /etc/apt/sources.list

i afegeixes la següent línia (sempre que facis servir la 8.10), per exemple al final, la posició no importa:

##Wicd
deb http://apt.wicd.net intrepid extras

Deses sortint amb Ctrl+x i executes la següent ordre:

wget -q http://apt.wicd.net/wicd.gpg -O- | sudo apt-key add -

Ara fas un:

sudo aptitude update && sudo aptitude safe-upgrade

i, seguidament, un :

sudo aptitude install wicd

veuràs que t'avisa de que desinstal·larà el network-manager i el gnome-network-manager, li dius que sí i endavant.

Quan acabi, hauries de tenir el Wicd al submenú "Internet" del menú principal, per a configurar-hi les teves connexions.

Ups...mentre redactava el post has respost....:-/

Bé, pot servir per algú altre ;-)

I no, no et pots subscriure a un fil en concret, només als nous fils. Jo també trobo a faltar molt aquesta funcionalitat...

dmartinez116
February 8th, 2009, 09:58 PM
Gràcies de tota manera.

Recomanes que em passe al Wicd? o si em va be el del gnome (i com diu Murphy) millor que no toque?

Hi ha algun lloc on puga saber com fer funcionar el botó de wifi com a Windows (que canvie el color de la llum).

Gràcies.

papapep
February 8th, 2009, 10:14 PM
La màxima núm. 1 de l'informàtica: si funciona, ni t'ho miris... :-D

Respecte el que esmentes del llum, doncs has de buscar per internet per veure si algú ho ha fet abans. És massa específic per a trobar-ho en guies o manuals de manera fàcil.