PDA

View Full Version : Dubte a l'hora d'actualitzar ubuntu

rogespierre
January 27th, 2009, 10:56 PM
Bones!
Avui estava actualitzant l'ubuntu a la versio 8.10 amb el cd, i en el procés d'instal·lació m'ha assaltat un dubte en l'apartat de les particions. Tinc una pel windows, que vull mantenir totalment intacta, i una altra més petita on hi tinc instal·lat l'ubuntu i on. òbviament, vull reescriure-hi amb la nova versió.

Ja havia actualitzat ubuntu i amb cd dues vegades abans i sense cap mena de problema. A més, ja recodava que en el tema de particions havia d'escollir jo la 3 i que el punt de muntatge era "/". Cap problema vaja... però ara m'he trobat amb un menú i uns gràfics una mica diferents i, la veritat, em fa por escollir sense consultar a algú més expert.

Em diu coses de redimensionar, i els colors i els %atges no em quadren... tot té la pinta que l'opció que a mi m'interessa és la primera però... no ho acabo de veure clar. Us poso captures de les tres opcions que em dona:

Aquesta és la primera...

Sembla que hagi de redimensionar 1 partició fent-la més gran? potser perque el 8.10 necessita més espai?

Però perquè la partició 3 (taronja) passa de 12 a 0%

i la verda de 0 a 23? si no m'equivoco és la sda3 on tinc el linux instal·lat i de cop em passa a zero...

i la blava, que és la més grossa i és on crec que tinc el windows, al gràfic diu que passa de 83 a 67 i en canvi a baix em diu que windows ocupara un 73%... i a més és de color taronja! que lliga amb la partició que passa a zero... no entenc reee:sad::sad::sad:

http://img140.imageshack.us/img140/1499/26919290no3.jpg

aquesta és la segona, que suposo que fa neteja de tot, es carrega el windows i a sac
http://img140.imageshack.us/img140/7842/29496457tc3.jpg

i aquesta és la tercera.. que és similar a la segona...
http://img238.imageshack.us/img238/9259/16820377qz7.jpg

Com ho he de fer?!! per a que em quedi el windows intocat i que sintal·li lubuntu a la mateixa partició on el tinc ara!?

ajuda si us plau!

gràcies per avançat!!!

uidb4056
January 27th, 2009, 11:07 PM
Has de triar la 3ª opció, que et portará a un menu on podrás triar la particio de root "/" /dev/sda3 i la del swap /dev/sda2.

rogespierre
January 27th, 2009, 11:11 PM
mmm... llavors amb les altres 2 q fa? bé la segona està clara... però la primera opció per a que serveix??

i fent click a la tercera... encara tindré un altre menú per triar¿?..no sq no confii però em fa por carregar-me la partició grossa

uidb4056
January 27th, 2009, 11:46 PM
mmm... llavors amb les altres 2 q fa? bé la segona està clara... però la primera opció per a que serveix??

i fent click a la tercera... encara tindré un altre menú per triar¿?..no sq no confii però em fa por carregar-me la partició grossa

Jo sempre he utilitzat la 3ª, si continuas endavant trobaras un punt que et demana si vols aplicar els canvis al disc ó no.

SiscoGarcia
January 27th, 2009, 11:57 PM
Jo sempre he utilitzat la 3ª, si continuas endavant trobaras un punt que et demana si vols aplicar els canvis al disc ó no.

Efectivament, rogespierre, tal com et comenta el uidb4056, després d'aquest pas sempre pots tornar enrere abans s'aplicar els canvis. No pateixis ;)

trinkus
January 27th, 2009, 11:58 PM
Pero perque ho fas amb el CD de nou, si es pot saber? Si ja tens un ubuntu instalat en tens prou d'actualizar-te des d'ell mateix o fer servir un CD alternate si es que tens una connexio a internet lenta....

T'estalviaries tot plegat aixo de les particions...

rogespierre
January 28th, 2009, 12:33 AM
iepa! he seguit però em trobo en aquesta finestra

http://img90.imageshack.us/img90/4057/23615470gi3.jpg

no sé si cal modificar algo? ho li foto a endavant ja?

si li dono a editar la partició ext3, em dona aquestes opcions:

http://img90.imageshack.us/img90/5520/17137317tu9.jpg

cal, doncs, canviar alguna cosa, d'alguna de les particions? i què?

gràcies!

trinkus: doncs em van dir una vegada que és més fiable fer-ho des de CD... no és així? com ho hauria de fer sinó?

SiscoGarcia
January 28th, 2009, 12:39 AM
Perdona rogespierre, m'havia semblat entendre que volies fer l'actualització expressament des de CD; però si l'únic que vols és actualitzar-te, com diu trinkus, només cal que facis "Alt+F2" i després hi escrius a la caixeta que se t'obrirà "update-manager -d" (sense cometes). Després d'això només cal que esperis ;)

rogespierre
January 28th, 2009, 12:55 AM
sí, vull actualitzar des de Cd.. no és aconsellable?

i en cas de fer-ho des de la terminal, m'han dit per una altra banda una ordre diferent a la update-manager -d que m'has dit tu. m'han dit

$sudo apt-get install dist-update

quina és la diferència i quina hauria d'usar?

SiscoGarcia
January 28th, 2009, 01:10 AM
sí, vull actualitzar des de Cd.. no és aconsellable?

No sé si aconsellable és la paraula; més aviat diria que resulta més còmode actualitzar la versió que ja tens per tal de mantenir tot allò que ja tens configurat.

i en cas de fer-ho des de la terminal, m'han dit per una altra banda una ordre diferent a la update-manager -d que m'has dit tu. m'han dit

$sudo apt-get install dist-update

quina és la diferència i quina hauria d'usar?

Entenc que són diferents maneres d'arribar al mateix lloc, tu mateix. Jo ho vaig fer amb el que t'he dit però l'altra instrucció des de terminal és dir que t'actualitzi la distribució. No hi veig diferència.

Sort!

jmaspons
January 28th, 2009, 06:04 PM
Hola,
Si vols actualitzar la versió d'ubuntu cal que utilitzis la comanda "update-manager -d" l'alternativa que deies, sudo apt-get dist-update, no existeix (prova-ho ja veuràs com et diu que no és una operació valida). Debies referir-te a dist-upgrade però tot i això només serveix per actualitzar la versió dels paquets dintre de la mateixa versió d'ubuntu. Si vols canviar la versió d'ubuntu cal canviar l'adreça dels repositoris i això es fa automàticament amb la comanda "update-manager -d".

Que vagi bé!